امیرعبداللهیان فردا به عمان و قطر سفر می‌کند

کد خبر: 1228283

یک منبع آگاه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با دانشجو٬ از سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به عمان و قطر خبرداد.

امیرعبداللهیان فردا به عمان و قطر سفر می‌کند

پایگاه خبری - تحیلی «العربی الجدید» گزارش داد که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در سفری دوره ای به کشورهای عمان و قطر می رود.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع مطلع ایرانی بدون ذکر نام نوشت: حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران امروز سفر دوره ای خود به کشورهای عمان و قطر را آغاز می کند.

این منابع افزودند: سفر امیرعبداللهیان در چارچوب «سیاست همسایگی» دولت ایران، پیگیری مسائل مشترک و تقویت روابط دوجانبه است.

با این حال، پایگاه العربی الجدید در گزارش خود با بیان اینکه " اهمیت این سفر فراتر از روابط دوجانبه است"، پیش بینی کرده است که در آن به" پرونده های مهم میان تهران و واشنگتن پرداخته خواهد شد".

این رسانه قطری آورده است که کشورهای عمان و قطر نقش میانجی میان تهران و واشنگتن در زمینه های کاهش تنش، مذاکرات هسته ای و تبادل احتمالی زندانیان را ایفا می کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: سفر امیرعبداللهیان به مسقط درحالی انجام می شود که سلطان عمان سه هفته پیش به تهران سفر کرد و با مسئولان بلندپایه ایرانی دیدار و رایزنی کرد. العربی الجدید مدعی شد که "سلطان عمان در این سفر حامل پیام آمریکا برای ایران بود".

به نوشته العربی الجدید، یک کارشناس ایرانی به نام «میر جواد میرگلوی بیات» در گفت وگو با این رسانه سفر امیرعبداللهیان به مسقط را «در ارتباط با مذاکرات هسته ای» دانسته و گفته است که «انتظار می رود توافق تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن بزودی و بعد از سفر امیرعبداللهیان به عمان و قطر انجام شود.»

العربی الجدید به نقل از این کارشناس افزوده است که «در پی سفر سلطان عمان به تهران تحولات زیادی از جمله آزادی زندانیان اروپایی رخ داد» و «میانجیگری میان ایران و مصر در دستور کار سفر سلطان عمان بود اما هدف اساسی مرتبط با مذاکرات هسته ای بود.»/ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها