امید قالیباف از سخنگویی وزارت صمت کنار رفت

از گویندگی تا همکاری با دولت روحانی و رئیسی

کد خبر: 1228503

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در توئیتی از پایان فعالیتش در این وزارتخانه خبر داد اما او کیست؟

از گویندگی تا همکاری با دولت روحانی و رئیسی

گروه سیاست سایت فردا: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدت، تجارت در دوره وزارت فاطمی امین در توئیتی از پایان فعالیتش در این وزارتخانه خبر داد و نوشت: «مأموریت یک ساله من به عنوان سخنگوی وزارت صمت پایان یافت. تلاش کردم در این مدت با تعامل سازنده با تمام رسانه‌ها پاسخ اعتماد دکتر فاطمی‌امین را بدهم. امیدوارم همکاران رسانه‌ای قصور بنده را به بزرگواری ببخشند. برای علی‌آبادی و دولت آرزوی توفیق می‌کنم. صمت سال پرالتهابی را گذراند.

او متولد متولد آبان 1348 در آبادان است و تحصیلاتش را تا سطح دکتری در رشته اقتصاد گذارند اما از سال77 وارد حوزه رسانه و مشخصا وارد عرصه خبر شد و میانه دهه90 تمرکزش بر کار رسانه‌ای بود اما به تدریج قدری نزدیک به کار دولتی شد. شاید عموم مردم تصور کنند او کار سیاسی‌اش را با دولت رئیسی آغاز کرد اما جالب است که امید قالیباف از آبان سال97 مشاور رسانه‌ای محمدباقر نوبخت، معاون حسن روحانی و رئیس سازمان مدیریت بود اما او و پایان دولت روحانی در تمجید از سید ابراهیم رئیسی برآمد و به گفته خودش رأی‌اش در سال1400 به رئیسی بود. البته او پس از پایان دولت روحانی زبان به گلایه از دولت دوازدهم هم گشود و گفت: من در دولت آقای حسن روحانی مخصوصا دولت دوم ایشان خیلی از نظر روحی آزار و آسیب دیدم برای اینکه هیچ مسئولی وجود نداشت.

امید قالیباف چندی پیش که هنوز فاطمی‌امین استیضاح نشده بود در توئیتی نوشت که از سِمت سخنگویی وزارت صمت کنار می‌رود و به تلویزیون بر می‌گردد اما یک روز بعد آن توئیت را پاک کرد که گویا پشیمان شده بود و در آستانه استیضاح وزیر، عملکرد وزارتخانه را در دوره اخیر شرح داد که با پاسخ سخنگوی قبلی این وزارتخانه روبه‌رو شد.

امید قالیباف در توئیتی نوشت: «رشد ۴۰درصدی تولید خودرو، رشد ۱۸درصدی لوازم خانگی، حذف رانت در واگذاری معاون و رشد چهار برابری بخش معدن، حذف نوسانات ارزی در تولید، احیای ۳۰۰ واحد تعطیل، تامین ۶۰ همت به صورت زنجیره ای، کنترل تورم تولید، رشد ۱۰ درصدی صادرات».

در جواب او پیام برازجانی سخنگوی سابق وزارت صمت نوشت: «در حالیکه ۵۹۴روز از عمر دولت و زمان وزارت فاطمی امین می‌گذرد، سخنگوی رویا فروش وزارت صمت ادعا احیا ۳۰۰۰واحد تعطیل شده را دارد، یعنی روزی پنج واحد، حتی جمعه ها! خب لیست این واحد‌ها را در سایت وزارت صمت اعلام کنید».

به هر روی حالا امید قالیباف از سِمت سخنگویی وزارت صمت کنار رفت تا ذهن به این سمت برود که دلیل کناررفتنش استیضاح فاطمی امین است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها