امیررضا واعظ‌آشتیانی در گفتگو با «فردا»:

یک گام تا اعلام اپوزیسیون شدن اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1228690

اصلاح‌طلبان خوراکشان در این است که به گونه‌ای عمل شود که مشارکت مردم کاهش یابد. اصلاح‌طلبانی که خواهان شرکت در انتخابات اند، باید حساب خود را از دیگر اصلاح‌طلبان جدا کنند.

یک گام تا اعلام اپوزیسیون شدن اصلاح‌طلبان

گروه سیاست فردا: هنوز انتخابات نرسیده اما اصلاح‌طلبان از همین حالا آیه یاس خواندن‌هایشان را شروع کرده و با زیر سوال بردن آزادی انتخابات، ساز تحریم را کوک می‌کنند؛ رفتاری که پیش‌تر هم داشته‌اند و اصلا متعجب‌مان نمی‌کند. 

البته برخی باور دارند که اصلاح‌طلبان با این نوع رفتار‌ها، دنبال جذب سرمایه اجتماعی هستند! اما هنوز مشخص نیست این سرمایه اجتماعی اگر در انتخابات شرکت نکند، در کدام بخش سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان به کار می‌آید؟ از سوی دیگر این رفتار متعلق به تمام جریان اصلاح‌طلبی نیست و بخش قابل توجهی از آن‌ها خواهان مشارکت در انتخابات هستند که می‌تواند سبب دامن زدن به برخی تضادها و اختلافات درون‌گروهی شود.

امیررضا واعظ‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره علت تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان به «فردا» گفت: «من فکر می‌کنم اغتشاشات اخیری که در کشور رخ داد، باعث شد برخی اصلاح‌طلبان باورشان شود که این اغتشاشات پایه و اساس دارد. آن‌ها تلاش دارند انتخابات را به شکلی تحلیل کنند که ناامیدی را در مردم دامن بزند. هر‌چند که برخی از اصلاح‌طلبان گفته‌اند وارد انتخابات خواهیم شد اما تندرو‌های آن‌ها مواضع مشخصی دارند و تنظیم شده با اپوزیسیون حرف می‌زنند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند بدبینی را در فضای انتخابات دامن بزنند. اصلاح‌طلبان خوراکشان در این است که به گونه‌ای عمل شود که مشارکت مردم کاهش یابد. اصلاح‌طلبانی که خواهان شرکت در انتخابات اند، باید حساب خود را از دیگر اصلاح‌طلبان جدا کنند.»

وی افزود: ما حرف های نیش‌دار این دسته را به طور مشخص در نقاط مختلف و گاهی هم از زبان اپوزیسیون می‌شنویم. باورشان این است که آنچه سلیقه‌ی آن هاست، باید عملی شود در حالیکه کشور قانون دارد و نهاد‌های مختلف درباره‌ی انتخابات نظر می‌دهند. این گروه بیشتر نگران صلاحیتشان اند، به همین خاطر انتخابات را تحریم می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا سپس درباره ماهیت رویکرد اپوزیسیونی اصلاح‌طلبان یادآور شد: اصلاح‌طلبان مدت‌هاست که اپوزیسیون شده اند. رفتار و کردار آن‌ها نشان داده که اپوزیسیون شده‌اند، منتهی یک گام مانده تا علنا اعلام کنند. آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی سیاه نمایی می‌کنند و تصور می‌کنند که با این گفتمان می‌توانند بخشی از جامعه را به سمت خود جلب کنند. امیدوارم آن بخش عاقل اصلاح طلب به گونه‌ای عمل کنند که گفته‌های این دسته از افراد تندرو کمرنگ شود.

آشتیانی درباره احتمال شرکت اصلاح طلبان در انتخابات گفت: آن‌ها همیشه نزدیک انتخابات شعار‌های فعلی را می‌دهند، اما دست آخر وارد انتخابات می‌شوند. اینکه از الان فضا را مسموم می‌کنند عجیب نیست. طبق تجربه اصلاح‌طلبان همه‌ی این حرف ها را برای ابراز وجود می‌گویند. تا به امروز هم نشنیدیم که به طور قاطع همه‌ی اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کرده باشند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها