جوکار: تولید برق هسته‌ای آلودگی زیست محیطی کمتری دارد

کد خبر: 1228926

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از برنامه دولت برای تولید 4 هزار مگاوات برق هسته‌ای خبر داد و گفت: تولید برق هسته‌ای آلودگی زیست محیطی به مراتب کمتری نسبت به تولید برق با انرژی فسیلی دارد و تجدید پذیر است.

 جوکار: تولید برق هسته‌ای آلودگی زیست محیطی کمتری  دارد

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با صنعت هسته‌ای کشور گفت: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که صنعت هسته‌ای در بخش‌های مختلف زندگی برای مردم ملموس باشد.

وی افزود: یکی از استفاده‌های صنعت هسته‌ای، تولید برق هسته‌ای است که ما نباید این موضوع را با توجه به نیازمان به تولید برق استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، با اشاره به برنامه دولت برای تولید چهار هزار مگاوات برق هسته‌ای اظهار داشت: تولید برق هسته‌ای آلودگی زیست محیطی بسیار کمتری نسبت به تولید برق با انرژی فسیلی دارد، مضافاً اینکه انرژی هسته‌ای تجدیدپذیر است و انرژی‌های فسیلی تجدیدناپذیر نیست.

جوکار خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای یک انرژی ارزان است، اما انرژی‌های فسیلی برای ما به مراتب پرهزینه‌تر از انرژی هسته‌ای است.

وی افزود: معمولاً نیروگاه‌های ما که انرژی گازبر تولید می‌کنند، با مشکلاتی در تامین گاز در فصول سرد سال مواجه می‌شوند و مصرف گازوئیل را در دستور کار خود قرار می‌دهند که آلودگی زیست محیطی زیادی دارد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: استفاده از صنعت هسته‌ای برای تولید رادیوداروها و همچنین آفت زدایی از محصولات کشاورزی از دیگر موضوعاتی است که در کشور در حال انجام است و باید توسعه پیدا کند تا ما ضمن تأمین نیاز داخل بتوانیم با صادرات محصولات‌مان از این رهگذر درآمد ارزی نیز کسب کنیم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها