واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران

کد خبر: 1228930

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به‌طور مداوم درباره ایران با متحدان نزدیک خود در اروپا در ارتباط است.

واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران

وِدانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره گزارش ادعایی روزنامه واشنگتن پست مبنی بر وجود مذاکرات مستقیم میان تهران و واشنگتن و اینکه متحدان اروپایی آمریکا به درستی در جریان این رایزنی‌ها قرار ندارند، گفت: ما با شرکا و متحدان خود، از جمله تروئیکای اروپایی در مورد مسائل مربوط به ایران به‌طور مداوم در ارتباط هستیم. من به‌طور قطع قصد ندارم این گفت‌وگوها را به تفصیل بیان کنم یا در اینجا جزئیات بیشتری به شما ارائه دهم، اما ما قطعاً در این مورد با شرکا و متحدان خود در تماس هستیم.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، ودانت پاتل در پاسخ به سوال دیگری درباره نگرانی برخی اعضای کنگره درباره تعامل مجدد دولت بایدن با ایران اظهار کرد: ما به‌طور جدی متعهد به تداوم تعامل نزدیک با کنگره و با هر دو حزب هستیم و مقامات وزارت امورخارجه به طور منظم با کنگره در مورد سیاست ایالات متحده و ایران تعامل دارند. من قصد ندارم وارد جزئیات شوم اما این چیزی است که ما عمیقاً به آن ادامه خواهیم داد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرح های ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: ما به صورت منظم با کنگره در خصوص سیاست ایران و آمریکا در ارتباط هستیم و با کنگره مشورت می‌کنیم.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن قصد کاهش تحریم‌های ایران  و یا اجازه آزادسازی بدهی بغداد به تهران را دارد؟ در تلاش برای وارونه جلوه دادن نقش ایران در ثبات منطقه گفت: آنچه من در این مورد می‌توانم بگویم این است که با توجه به فعالیت های بدخواهانه و بی‌ثبات کننده ایران، ما همچنان تعدادی ابزار در اختیار داریم. تحریم‌ها کماکان بخش بزرگی از این ابزارها بوده و در تداوم پاسخگویی ایران موثر بوده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها