آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان:

مسئولان بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند / حذف منافقین از سیاست‌های آمریکا و اروپا از پیامدهای شکست در اغتشاشات سال گذشته است

کد خبر: 1230217

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دلی که خانه شیطان است، دین را بازیچه حساب می‌کند.

مسئولان بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند / حذف منافقین از سیاست‌های آمریکا و اروپا از پیامدهای شکست در اغتشاشات سال گذشته است

 آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان طی سخنانی اظهار داشت: خودم و شما خوبان را به نگهداشتن حریم برای خداوند توصیه می‌کنم. تقوا در مضامین اخلاقی دین مثل خون جاری در پیکره دین است.

وی افزود: در همه عرصه‌ها تقوا مطرح است و در حقیقت درس اخلاق دائم است. لذا؛ خطبه‌های عید و نماز جمعه پیوسته بر رعایت تقواست.

خطیب نماز عید قربان گفت: دل بر دو قسم است؛ اول، دلی که خانه تقواست برای ذات مقدس خداوند حریم دارد و دوم دلی که خانه و مأوای شیطان است. دلی که خانه تقواست، امام صادق از آن اینگونه تفسیر می‌کنند که این دل تصمیم بر بندگی دارد و می‌خواهد مطیع خداوند باشد و نافرمانی نکند.

وی افزود: دلی که خانه شیطان است، دین را بازیچه حساب می‌کند. نسبت به درس فرزندشان حساسیت دارند اما دین او برای آن‌ها اهمیتی ندارند چراکه دین را بازیچه می‌پندارند.

خاتمی با بیان اینکه هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم چرا که دنیا فانی است، تصریح کرد: از امام علی (ع) پرسیدند که بدبخت‌ترین آدم‌ها چه کسی است ایشان گفتند که کسی که دینش را به دنیای دیگران بفروشد.

وی یادآور شد: دلی که خانه شیطان است آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشد.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور، افزود: سال پیش رو سال انتخابات است خودم و شما خوبان را سفارش می‌کنم که دل را کانون شیطان قرار ندهید و به دنیای خود و دیگران نیندیشید.

خاتمی تصریح کرد: این روزها در فضای مجازی دیده می‌شود که برخی از بی حجاب‌ها متعرض با افراد دارای حجاب می‌شوند. به مسئولان به صراحت میگویم این اقدام قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی فرد با حجاب کتک بخورد.

وی گفت: من با حرکات غیرقانونی مخالف بوده، هستم و خواهم بود چرا که معتقدم در یک نظام بایستی کارها به صورت قانونی انجام شود.

مسئولان بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند

خطیب نماز عید قربان تاکید کرد: مسئولان بیش از این اجازه هتک حرمت حجاب را ندهند.

وی با اشاره به صدور پیام رهبر انقلاب خطاب به کنگره عظیم حج، افزود: در پیام رهبر انقلاب دو نکته معنویت و وحدت وجود دارد.

خاتمی با اشاره به اقدامات منافقین، صریح کرد: آنچه این یکی دو هفته انجام شد اوج ذلت منافقین بود. این‌ها فراوان دست و پا کردند تا عزتی به دست بیاورند. اما، در یک شب با یک هجمه هزار نفر از پلیس آلبانی این جنایتکاران را به سزای خود رسیدند.

وی ادامه داد: منافقینی که در پرونده آن‌ها ترور ۱۷ هزار نفر بی‌گناه وجود دارد. یکی از آن‌ها که در این ماجرا به دَرَک و افصل نار واصل شد در پرونده خود به شهادت رساندن ۶۰ نفر از بچه‌های شما با لبان تشنه را دارد. او در عملیات مرصاد ۶۰ نفر از فرزندان شما را با لب تشنه به شهادت رساند. کسی که فرزندان پاسدار شما را در اول انقلاب شکنجه کرد و با شکنجه به شهادت رساند و فردی که در ترور شهید آیت دست داشت به سزای اعمال ننگینش رسید، این سرنوشت مخالفین نظام است.

خاتمی اظهار کرد: به آمریکا و اروپا می‌گویم، همه مخالفینی که شما درست می‌کنید، سرنوشت محتوم همه آن‌ها شکست است.

ایادی منافق اغتشاشات سال گذشته را ایجاد کردند

وی با اشاره به اغتشاشات پاییز گذشته، افزود: اغتشاشات پاییز سال گذشته را همین افراد به وجود آوردند. ایادی منافق بودند که اغتشاشات سال گذشته را ایجاد کردند و این یکی از پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته است. دیگر پیامدهای شکست آن‌ها در اغتشاشات سال گذشته حذف منافقین از سیاست‌های خود (آمریکا و اروپا) است.

خطیب نماز عید قربان تأکید کرد: حامیان منافقین بدانند اگر منافقین را حذف کنند یا آن‌ها را نگه دارند، آنها منفور این ملت هستند و مردم ما مرگ بر منافق را در کنار مرگ بر آمریکا می‌گویند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها