نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با «فردا»:

با وام 800 میلیونی اختلاف طبقاتی بیشتر می‌شود

کد خبر: 1230287

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: برای حقوق بگیران مقدور نیست که 15 میلیون تومان هر ماه قسط وام مسکن 800 میلیون تومانی را بدهند، مگر اینکه زن و شوهر هر دو کارمند و مدیر باشند که کمتر از 10 درصد کارمندان و کارکنان چنین شرایطی را دارند.

با وام 800 میلیونی اختلاف طبقاتی بیشتر می‌شود

گروه سیاسی فردا: در بازپرداخت پلکانی وام ۸۰۰ میلیون تومانی، اقساط در سال اول حدود ۱۴.۶ میلیون تومان و در سال دوازدهم ۲۰ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان خواهد بود. حال این سئوال پیش می آید که چقدر این وام می تواند به خانه دار شدن طبقه متوسط به پایین جامعه کمک کند؟

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره وام 800 میلیونی مسکن گفت: متأسفانه باعث ایجاد اختلاف فاحش طبقاتی شدیم. تعدادی غنی و اکثریت فقیر شدند. با این وضع تورم، کارمندان، نظامیان، فرهنگیان و کارگران نیز زیر خط فقر قرار گرفته اند چراکه حقوق آنها 15 میلیون تومان بیشتر نیست.

وی افزود: برای حقوق بگیران مقدور نیست که 15 میلیون تومان هر ماه قسط وام مسکن 800 میلیون تومانی را بدهند، مگر اینکه زن و شوهر هر دو کارمند و مدیر باشند که کمتر از 10 درصد کارمندان و کارکنان چنین شرایطی را دارند.

وی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق حقوق بگیران با وام 800 میلیونی نمی تواند صاحب مسکن شود، افزود: امروز خرید خانه رویا شده است. البته دهک های بالای درآمدی توانایی خرید خانه دارند اما دهک های پایین درآمدی خیر. انتظار داشتیم در طرح نهضت ملی مسکن مقداری یارانه یا تخفیف برای حقوق بگیران درنظر می گرفتند اما اتفاق نیفتاد.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه امروز وضع طوری شده است که سرمایه دار، سرمایه دارتر می شود و فقیر، فقیرتر می شود، اظهار کرد: با وام 800 میلیونی اختلاف طبقاتی بیشتر می شود چراکه کمک می کند غنی‌ها غنی‌تر شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها