نامه کاردار ایران به سفرای کشورهای اسلامی در انگلستان

کد خبر: 1230488

کاردار ایران در لندن، با ارسال پیامی به سفرای کشورهای اسلامی و سازمان‌های اسلامی در این کشور، اهانت به قرآن در سوئد را به شدت محکوم کرد.

نامه کاردار ایران به سفرای کشورهای اسلامی در انگلستان

در بخشی از نامه "سیدمهدی حسینی متین" ضمن ابراز تاسف عمیق از هر نوع بی‌احترامی یا عدم تحمل نسبت به باورهای دینی، بر اهمیت احترام و تکریم باورهای مذهبی یکدیگر تأکید کرد.

در این نامه آمده است: همان‌طور که می‌دانید، چهارشنبه گذشته، ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳، یک اقدام توهین‌آمیز برنامه‌ریزی شده در استکهلم سوئد رخ داد که قلب همه مسلمانان را در سراسر جهان جریحه‌دار کرد. مردی در مراسمی به آتش‌زدن قرآن در خارج از مسجد مرکزی استکهلم در پایتخت سوئد در تعطیلات مسلمانان (عید قربان) که یکی از مهم‌ترین زمان‌ها در تقویم اسلامی است، اقدام کرد. این عمل شنیع، کاملا تاسف‌آور و محکوم است. ما می‌خواهیم فرصت را مغتنم شمرده و از نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مسلمان در انگلیس، رهبران و امامان همه مساجد، مراکز و مؤسسات اسلامی در انگلستان، با مهربانی درخواست ‌کنیم که این رفتارهای توهین‌آمیز را محکوم و هر کاری که لازم است انجام دهند. بی‌تردید سکوت و بی‌عملی جایز نیست چرا که مرتکبان این‌گونه اقدامات را بدون هیچ هزینه‌ای جسورتر می‌کند. چشم بستن بر این گونه اعمال شنیع، به منزله آن است که شریک جرم آنها هستیم.

در عین حال، اجازه دادن به این اقدامات ضد اسلامی به بهانه آزادی بیان غیرقابل قبول است، ما قویاً از دولت سوئد می‌خواهیم که فوراً وارد عمل شده و عاملان این عمل شنیع را دستگیر و محاکمه کند تا هیچ‌کس نتواند علیه آموزه‌های اسلام و عقاید اقدام کند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها