یوم‌الحساب منافقین

کد خبر: 1231164

اطلاعات به دست آمده از پایگاه اشرف 3 در آلبانی، در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت

یوم‌الحساب منافقین

روز سه‌شنبه 30 خردادماه بود که پلیس آلبانی به پادگان گروهک منافقین در شهر دوروس این کشور موسوم به «اشرف 3» وارد شد و در پی ممانعت منافقین از بازرسی اردوگاهشان توسط پلیس آلبانی، در نهایت یگان ضدتروریسم با حمله به محل یگان سایبری این گروهک، تمام تجهیزات موجود در آن از جمله رایانه‌ها و سرورها را همراه خود برد. حالا تنها دو هفته پس از این حادثه، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، درباره اطلاعات به دست آمده از پایگاه منافقین در آلبانی، اعلام کرد: «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید. مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستند. نتایج تا الان امیدوارکننده است.»

منافقین، زیر ضربه

آن‌طور که منابع رسمی و آگاه اعلام کردند، در این سرورها اطلاعات زیادی از جمله اطلاعات مربوط به مرتبطین و نفوذی‌های منافقین در داخل ایران وجود دارد که البته برخی از اسناد هم از سوی منافقین معدوم شد. چنانکه دوربین پهپاد پلیس آلبانی تصاویری از سوزاندن اسناد و مدارک منافقین توسط اعضای این گروهک تروریستی در زمان حضور پلیس ضدتروریسم در کمپ تیرانا را شکار کرده‌ است. همچنین طی این درگیری عبدالوهاب فرجی از فرماندهان برجسته گروهک تروریستی منافقین در عملیات مهندسی و از فرماندهان این گروه در عملیات مرصاد که مسئولیت فنی - مهندسی این سازمان تروریستی را به عهده داشت، به هلاکت رسید. فرجی از جمله فرماندهان و عوامل اصلی بسیاری از عملیات‌های ترور در داخل کشور در دهه ۶۰ از جمله ترور شهید آیت بوده است. علاوه بر کشته شدن وی، خبر رسید که وضعیت چند تروریست دیگر نیز وخیم است و در بین زخمی‌ها که تعداد آنها بیش از ۲۰ نفر است، چند فرمانده دیگر این گروهک تروریستی هم هستند که سازمان برای مخفی نگه‌داشتن آن به تکاپو افتاده است.

تکرار حمله 9 روز پس از حادثه

پلیس آلبانی پس از بررسی و پردازش مشترک اطلاعات موجود در سرورهای به‌دست‌آمده از مقر منافقین، دریافت که برخی اطلاعات مهم دیگر توسط این گروهک مخفی شده است، به همین دلیل روز پنجشنبه گذشته مجدداً برای بازرسی بیشتر وارد اردوگاه اشرف 3 شد که در بررسی‌های مجدد، اطلاعات بیشتری به دست پلیس آلبانی افتاد.

احتمال لو رفتن اسناد ارتباطات خارجی منافقین

به دنبال این عملیات بود که بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در شبکه‌های اجتماعی غیرفعال شدند. حتی از زمان اجرای عملیات پلیس ضدتروریسم آلبانی در کمپ اشرف ۳ بسیاری از حساب‌های کاربری منافقین در توئیتر از جمله برخی حساب‌های مشهور از دسترس خارج شده‌ و هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند. براساس گزارشی که تسنیم منتشر کرده بود، ۲ نفر از مسئولان فنی این گروهک به نام‌های «عبدالله فولادوند و نعمت» به سران این گروهک هم در این مورد توضیح دادند که پلیس آلبانی سرور اصلی را که حاوی اطلاعات تمام مرتبطین داخلی این گروهک بوده با خود برده‌اند. با اعلام این خبر بود که احتمال لو رفتن اسناد تمام ارتباطات خارجی و همچنین فعالیت‌های تروریستی منافقین قوت گرفت.

بیانیه وزارت اطلاعات

این‌چنین بود که طی روزهای اخیر وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای به دستگیری و متلاشی کردن هسته‌‌های خرابکار تروریستی اشاره کرده که چند نفر از اعضای این هسته‌های نفاق از زندانیان آزاد شده آشوب‌ها در جریان عفو معیاری سال گذشته بودند که پس از آزادی از زندان نیز مجدداً به اقدامات خرابکارانه روی آورده بودند. حال آن‌گونه که در این سرورها اطلاعات زیادی از جمله مربوط به مرتبطین و نفوذی‌های منافقین در داخل ایران وجود دارد و اکنون هم به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، هاردهای حاوی این اطلاعات به تهران رسیده، احتمالاً باید در انتظار خبرهای جدیدی از دستگیری‌های حلقه‌های این گروهک در آینده نزدیک باشیم.

نتیجه دیپلماسی اقتدار

نباید فراموش کرد، آنچه که در آلبانی رخ داده نتیجه دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی و مجموعه اقدامات دستگاه‌های مختلف کشور بوده است. ایران بارها اعلام کرده، پناه دادن به تروریست‌ها هزینه‌زا بوده و در برابر تهدیدهایی که متوجه امنیت کشور ما می‌شود، مقابله به مثل خواهد کرد. اتخاذ همین دیپلماسی از سوی مقامات ایرانی، قطعاً به توافقی با طرف‌های خارجی در خصوص برخورد با گروهک تروریستی منافقین انجامید.

اتفاقات چند روز اخیر بیانگر همین نکته است. از واکنش نخست‌وزیر آلبانی به حضور منافقین در خاک کشورش گرفته تا مخالفت فرانسه با برگزاری نشست سالانه این گروهک در پاریس، نشان می‌دهد که کشورهای غربی همسو با ایران، مخالفت‌شان با فعالیت گروهک منافقین را علنی کرده‌اند.

«ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل گفت: آلبانی جنگی با ایران ندارد و مجاهدین نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه حکومت ایران استفاده کنند. وی با اشاره به توافقی که سال ۲۰۱۶ با دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا برای استقرار منافقین در آلبانی صورت گرفت، گفت: مجاهدین چند سال است که در کشور ما هستند. از حضور مجاهدین استقبال می‌کنیم، ولی دوست نداریم هیچ کسی از میهمان‌نوازی ما سوء‌استفاده کند. اما میهمانان ما بار‌ها این توافق را نقض کرده‌اند. وزارت کشور آلبانی هم اعلام کرد: دستور این بازرسی‌ها به ظن وجود سازماندهی حملات سایبری علیه کشور‌های دیگر داده شده است. تجمع کم‌شمار روز یکشنبه گروهک مجاهدین در حومه پاریس هم درحالی با حضور میهمانانی از چهره‌های دولتی ایالات متحده و نخست‌وزیر پیشین انگلیس برگزار شد که آنان چند روز پس از آنکه دولت فرانسه نشست سالانه این گروه در مرکز پاریس را لغو کرد، با رجوع به حکم یکی از دادگاه‌های ایالتی فرانسه ناگزیر شدند گردهمایی کم‌تعداد خود را در جایی اطراف پاریس موسوم به «اورسوراواز» با حضور تعدادی از اعضای این گروهک و با سخنرانی مریم رجوی، سرکرده تروریست‌های وطن‌فروش برگزار کنند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها