درخواست علی اف درباره محاکمه عاملان حمله به سفارت آذربایجان

کد خبر: 1231432

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

درخواست علی اف درباره محاکمه عاملان حمله به سفارت آذربایجان

در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد امیرعبداللهیان با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

تقویت روابط تهران و باکو و بررسی مسائل منطقه، محور گفت و گوهای حسین امیرعبداللهیان و الهام علی اف است.

نشست وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با عنوان «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» از امروز چهارشنبه ( ۲ تیرماه)‌ در مرکز همایش های شهر باکو آغاز شده است و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سایر وزرای خارجه و معاونان وزرا و نمایندگان سران این جنبش از کشورهای مختلف در این اجلاس حاضرند.

همچنین دیدار با همتایان و معاونان وزرای خارجه از کشورهای فلسطین، سوریه، ازبکستان، اوگاندا، ترکیه، سومالی، بنگلادش، بورکینافاسو، اتیوپی، اندونزی، تونس، آفریقای جنوبی، هند و جمهوری آذربایجان در دستور کار امروز وزیر امورخارجه کشورمان است.

جنبش عدم متعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد و شامل کشورهایی است که به هیچ‌یک از بلوک‌های قدرت جهانی (آمریکا و شوروی) وابستگی و تعهدی نداشته و به عبارتی در جبهه کمونیسم یا سرمایه‌داری نیستند.

این سازمان پس از جنگ سرد تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و ۱۲۰ کشور عضو آن هستند و ۲۱ کشور نیز به عنوان ناظر در این سازمان فعالیت می‌کنند.

 علی اف خواستار محاکمه عاملان حمله به سفارت آذربایجان در تهران شد

رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که مجرمان اقدام علیه سفارت آذربایجان در تهران به مجازات مناسب محکوم شوند.

 حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان که برای حضور در اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد به جمهوری آذربایجان سفر کرده است با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار سلام و پیام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را به علی اف ابلاغ کرد.

وزیر خارجه کشورمان با تبریک ریاست آذربایجان بر جنبش عدم تعهد، گفت که این جنبش در دوران ریاست آذربایجان به طور مستمر و پویا توسعه یافته است.

امیرعبدالهیان افزود: الهام علی اف در مراسم افتتاحیه اجلاس وزیران جنبش غیرمتعهدها به نکات بسیار مهمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پویایی مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین 2 کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال - جنوب دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اقدام انجام شده علیه سفارت جمهوری آذربایجان با جدیت در دستگاه های قضایی و انتظامی ایران بررسی می شود، ابراز امیدواری کرد که به زودی فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران احیا شود.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز ابراز امیدواری کرد که مجرمان اقدام علیه سفارت آذربایجان در تهران به مجازات مناسب محکوم شوند.

رئیس جمهور آذربایجان به نقش این کشور در جنبش عدم تعهد و اقداماتی که در راستای تأسیس آن انجام داده، پرداخت.

در این گفتگو، پویایی روزافزون روابط اقتصادی و تجاری در چند وقت اخیر مورد توجه قرار گرفت، در مورد چشم انداز توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب و همچنین اجرای خطوط ارتباطاتی بین منطقه اقتصادی زنگزور تبادل نظر شد.

همچنین دیدار و مذاکرات هیئت های دو طرف در آینده نزدیک به عنوان یک اتفاق مثبت مورد تاکید قرار گرفت./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها