گفت‌وگوی «فردا» با محمدعلی پورمختار

اصلاح‌طلبان همه‌جانبه وارد انتخابات شوند، اصولگرایان متحد می‌شوند

کد خبر: 1232876

یک فعال سیاسی گفت: اگر اصلاح‌طلبان همه‌جانبه وارد انتخابات شوند، اصولگرایان باید روش و شکل کار انتخاباتی خود را قدری تغییر دهند.

اصلاح‌طلبان همه‌جانبه وارد انتخابات شوند، اصولگرایان متحد می‌شوند

گروه سیاست سایت فردا: برخی باور دارند که شکل ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات می‌تواند بر مناسبات انتخاباتی اصولگرایان هم تأثیرگذار باشد. اما واقعا این طور است؟

محمدعلی پورمختار، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور می‌یابند و به هر حال در ماه‌های باقی‌مانده تا انتخابات با فعال‌شدن در فضای رسانه‌ای و کادرسازی برای انتخابات، مخاطبان خود را هم متوجه امر انتخابات می‌کنند و احتمالا با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، قطب مقابل خود را تعریف و فضای اجتماعی را هم دوقطبی می‌کنند و از خلأهای موجود به نفع خود استفاده می‌کنند؛ حتی آقای وکیلی هم اخیرا در سرمقابه روزنامه ابتکار ضمن نقد محدود افرادی که می‌گویند باید انتخابات را تحریم کرد، گفته بود که اصلاح‌طلبان حضور گسترده در انتخابات خواهند داشت».

او ادامه داد: «حالا در این شرایط اصولگرایان هم فعال می‌شوند و شوراهای مختلف برای انتخابات تشکیل می‌دهند. به هر حال می‌دانیم که انشقاق‌هایی در میان اصولگرایان وجود دارد و آنها هم باید برای به وحدت‌رسیدن تا انتخابات کار کنند و البته هر دو جناح سیاسی هم باید منتظر بمانند تا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها مشخص شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «طبیعی است که اگر اصلاح‌طلبان با تمام توان خود وارد انتخابات شوند، اصولگرایان بیشتر متحد می‌شوند. البته میزانی از اختلاف نظر میان گروه‌های سیاسی یک جناح طبیعی است اما اگر اصلاح‌طلبان همه‌جانبه وارد انتخابات شوند، اصولگرایان باید روش و شکل کار انتخاباتی خود را قدری تغییر دهند».

پورمختار در پایان درباره برخی اختلاف‌نظرها در جناح اصولگرایی که عمدتا از سوی جبهه پایداری ایجاد می‌شد، گفت: «جبهه پایداری نگاهی متفاوت به مسئله سیاست دارد که خب شاید آقای لاریجانی وقتی از عبارت خالص‌سازی استفاده کرد به نوعی خطاب به تفکرات نزدیک به همین طیف بود. آنها می‌خواهند تنها کسانی در لیست باشند که مورد تأیید خودشان‌اند. طبیعی است وقتی یک طیف بخواهد دایره انتخابات محدود به خودش کند، اختلاف نظر به وجود می‌آید؛ مگر آنکه جبهه پایداری بخواهد در این انتخابات معیارهایش را تعدیل کند؛ هرچند در تمام این سال‌ها معیارهای این طیف سیاسی همینی بوده است که می‌بینیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها