لایحه عفاف و حجاب به صحن مجلس می‌رود

کد خبر: 1233337

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی پایان یافته و بزودی برای تصویب صحن مجلس می‌رود، گفت: باید برای تصویب این لایحه سرعت داشته باشیم.

لایحه عفاف و حجاب به صحن مجلس می‌رود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی پایان یافته و بزودی برای تصویب صحن مجلس می‌رود، گفت: باید برای تصویب این لایحه سرعت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه از مردم و دغدغه‌مندانی که در همایش‌های اخیر عفاف و حجاب شرکت کردند، تقدیر می‌کنیم، اظهار داشت: بی‌نظیر ترین همایش در دفاع از حریم دفاع و حجاب در خمینی شهر رقم خورد.

وی به لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این روزها بسیار سوال می‌شود که این لایحه در چه مرحله‌ای است؛ اعتراض جامعه ایمانی و دغدغه‌مندان ایران اسلامی نسبت به تدوین لایحه شدید و غلیظ و انصافاً انتقادات بجا بود.

نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سستی مجازات و تنزل جرم انگاری به تخلف و بعضاً تضعیف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر سر فصل اعتراض جامعه ایمانی بود، خاطرنشان کرد: این لایحه به کمیسیون قضائی و فرهنگی ارجاع شد و حدود ۱۰- ۱۵ جلسه در کمیسیون‌های قضائی و فرهنگی برای بررسی این لایحه برگزار کردیم؛ به جرأت اکثر کسانی که نظر داشتند درباره این لایحه منعکس کردند؛ کمیته تخصصی در کمیسیون قضائی تشکیل و ۲۰ -۳۰ مورد از نظرات و نسخه‌ها برای ارتقای لایحه عفاف و حجاب بررسی شد و تقریباً لایحه را در کمیته تخصصی نهایی کردیم.

حجت‌الاسلام نقدعلی افزود: روز چهارشنبه گذشته کمیته تخصصی با رئیس کمیسیون برگزار شد که از نمایندگان استان اصفهان هم حضور داشتند؛ اکنون این لایحه در بخش قضائی در کمیته تخصصی کامل شده و آماده عرضه است و در این هفته در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌شود و به صحن مجلس می‌رود.

وی ابراز داشت: در دو مورد دوباره فراخوان داده شده نسبت به کسانی که نظری درباره لایحه عفاف و حجاب دارند اما چون حکم خدا مشخص است شارع مقدس را نمی‌توانیم به رفراندوم بگذاریم. اگر تصمیم جدی باشد زودتر از این باید لایحه عفاف و حجاب را جلو برد زیرا جامعه ایمانی از ما انتظار دارد و باید سرعت بورزیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعلاً ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی پا برجاست، گفت: همین جا تاکید می‌کنم نهادهای قانونی بویژه در این ایام عزاداری امام حسین (ع) با جدیت از ظرفیت قانونی استفاده کند و جلوی ناهنجاری را بگیرند.

حجت‌الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: در لایحه موجود سعی شده با کمترین اشتباهات، کمترین برخورد میدانی با مردم، بیشترین بازدارندگی را با مردم داشته باشد و از جرم انگاری هم تنزل داده نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این روزها لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق در حال رسیدگی است، اظهار داشت: در باب برنامه کمتر ملاحظه کردیم که سازمان‌ها و ادارات پیشنهادی داشته باشند؛ این لایحه هم اینک هم در کمیسیون و هم در صحن مجلس قابل بررسی است و انتظار می‌رود سازمان‌ها برخی پیشنهادات که در برنامه ششم تجربه کردند و گنجاندن آن را مصلحت می‌بینند به نمایندگان منعکس کنند زیرا اکنون در کمیسیون تلفیق و صحن علنی قابل طرح است/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها