برنامه های سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: 1233418

رئیس دولت سیزدهم قرار است در ششمین سفر از دور دوم سفرهای استانی خود دوشنبه‌ و سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ تیر) راهی استان کهگیلویه و بویراحمد شود. سفری که بنا بود آخر هفته گذشته صورت پذیرد اما به دلیل سفر رئیسی به سه کشور آفریقایی، به اواسط این هفته موکول شد.

برنامه های سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد

سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفرهای استانی خود این بار مهمان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. رئیس قوه مجریه در دور اول سفرهای استانی خود، ۹ مهر ۱۴۰۰ به عنوان پنجمین مقصد، راهی این استان شده بود.

بازدید از سد در حال ساخت تنگ‌ سرخ، حضور در جمع عشایر بویراحمدی تنگه گرگو، دیدار با نخبگان، علما، ایثارگران و نمایندگان اقشار مختلف مردم، بازدید از منطقه زلزله‌زده سی‌سخت، شرکت در جلسه شورای اداری و تصویب ۲۱۷ طرح برای پیشرفت و آبادانی استان، از جمله برنامه‌های سفر قبلی رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد بود.

امسال هم جلسه بررسی و جمع‌بندی موضوعات و طرح‌های سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد، ۱۸ تیر به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. مخبر در این جلسه بر ضرورت اولویت‌بندی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تاکید کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مقامات و مسئولان ارشد محلی حضور داشتند، آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر نخست و موضوعات و طرح‌های دور دوم سفر به این استان بررسی و جمع‌بندی شد.

در این جلسه درباره توافقات و تعهدات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌هایی در جهت توسعه و پیشرفت این استان در زمینه‌های احداث و تکمیل راه‌ها، پل‌ها، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تامین آب شرب و کشاورزی، فاضلاب، احداث و نوسازی مدارس، جایگزینی مدارس سنگی، تکمیل پروژه‌های دانشگاه‌های استان، طرح‌های گردشگری، توانمندسازی زنان، حمایت از زوج های نابارور، اشتغالزایی و... بحث و تبادل نظر شد و پروژه‌های اولویت‌دار مورد تصویب قرار گرفت.

در سفر اول رئیس قوه مجریه به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح برای پیشرفت و آبادانی استان به تصویب رسید که یکی از اهداف سفر دوم پیگیری اجرای مصوبات پیشین خواهد بود. همچنین اعلام شده است که طرح‌های نیمه‌تمامی که در سفر اول رئیسی به این استان در خصوص تکمیل آنها برنامه‌ریزی شده بود، با حضور رئیس دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این سفر ۱۷۰ کیلومتر مسیر مواصلاتی افتتاح می‌شود که به گفته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مسیر پاتاوه-دهدشت به عنوان بخشی از مسیر کریدور شمال-جنوب در مرکز کشور به طول ۱۳۶ کیلومتر به طور کامل تکمیل شده و با حضور رئیس قوه مجریه به بهره‌برداری خواهد رسید. در سفر قبلی رئیسی، اعتبارات ویژه‌ای برای این پروژه درنظر گرفته شده بود.

همچنین به گفته محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات ساخت بیش از ۷ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این سفر آغاز خواهد شد.

عین‌الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد هم از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱ پروژه ورزشی در سفر دوم رئیس قوه مجریه و هیئت دولت به این استان خبر داد.

همچنین سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ۱۱هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های استان در سفر رئیسی خبر داده است. به گفته احمدزاده، «در ابتدای استقرار دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان ۱۰.۲ درصد بوده، در پایان ۱۴۰۱ به ۷.۳ درصد رسیده و طبق آخرین آمار اکنون این نرخ به ۶.۷ درصد کاهش یافته است.»

در این سفر سد چمشیر و پتروشیمی در گچساران، کارخانه قند در یاسوج و بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی در بهمئی توسط رئیس دولت سیزدهم افتتاح خواهد شد و چندین طرح دیگر هم توسط وزرا افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. همچنین در سفر رئیسی و هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد، طرح میدان گازی مختار با حفر چاه‌های ‌یازده‌گانه به عمق چهارهزار متر و تأسیسات گازشیرین‌کن وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مانند سفر قبل، سخنرانی در جمع مردم، دیدار چهره به چهره مردمی از جمله حضور در جمع عشایر و نشست با سرمایه‌گذاران استانی و تولیدکنندگان از دیگر برنامه‌های رئیسی در این سفر خواهد بود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها