فلاحت پیشه در گفتگو با فردا:

نتیجه تلاش میانجی‌گرانه عمان بین ایران و آمریکا

کد خبر: 1233833

نماینده ادوار مجلس گفت: سفر وزیر خارجه عمان به تهران بیشتر در راستای حفظ شرایط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا است چون ایران و آمریکا می خواهند پرهیز کنند از تنش هایی که گاها می بینیم دارد بین آنها در خلیج فارس اتفاق می افتد.

نتیجه تلاش میانجی‌گرانه عمان بین ایران و آمریکا

گروه سیاسی فردا: سفر وزیر خارجه عمان به تهران از نظر تحلیلگران حوزه سیاست خارجی حائز اهمیت تحلیل و توصیف می شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت سفر وزیر خارجه عمان به تهران گفت: عمان کشوری است که بین ایران و آمریکا نقش میانجی را بازی می کند. الان عمانی ها سعی می کنند مانع شکل گیری تنش بین دو طرف شوند و عملا میزبان طرفین در شرایط اختلافی هستند.

وی افزود: آمدن وزیر خارجه عمان به معنای احیای برجام نیست بلکه به معنای مدیریت تنش های فی مابین است که می تواند به نتایجی همچون آزادی زندانیان بیانجامد.

این استاد دانشگاه درباره نتیجه احتمالی تلاش عمان برای میانجی گری بین ایران و آمریکا اظهار کرد: ایران و آمریکا امروز در وضعیت فراهم سازی شرایط برای برقراری رابطه قرار ندارند، حتی در شرایط حل موضع هسته ای نیز قرار ندارند چون ایران یکسری دستاوردهای جدید دارد، ضمن اینکه یکسری چالش های جدید شکل نیز گرفته است که اینها به راحتی قابل حل نیستند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: این سفر بیشتر در راستای حفظ شرایط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا است چون ایران و آمریکا می خواهند پرهیز کنند از تنش هایی که گاها می بینیم دارد بین آنها در خلیج فارس اتفاق می افتد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها