متفکر آزاد: تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست

کد خبر: 1233923

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قرارگیری روسیه در کنار بیانیه شورای همکاری خلیج فارس نشان از نداشتن تحلیلی جامع از تحولات و شناختی ناقص از ملت‌های منطقه توسط برخی از همسایگان است.

 متفکر آزاد: تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست

 روح‌الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در جلسه علنی امروز (سه شنبه 37 تیر) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام در تذکری گفت: امروز شهدی دیگر از شهدای شرف و عزت این آب و خاک در تبریز سرافراز  تشییع شد.امروز امیر حسین پور جوانی با غیرت نماد دیگر  از تعلق جوانان این آب وخاک  به عزت،شرف و امنیت کشورمان شد.خدمت خانواده این شهید بزرگوار و مردم تبریز تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: ملت ما ملت بزرگی است که هشت سال جنگید تا یک وجبی از خاک خود را به دشمن ندهد و این اراده فولادین ملتی بزرگ است  برای دست یابی به اهدافش دست بر زانو خود می‌گذارد و بر می‌خیزد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: قرارگیری روسیه در کنار بیانیه شورای همکاری خلیج فارس نشان از نداشتن تحلیلی جامع از تحولات و شناختی ناقص از ملت ‌های منطقه توسط برخی از همسایگان می‌باشد.

وی ادامه داد: تمامیت ارضی ایران قابل مذاکره نیست و این را آمریکایی‌هایی می دانند که خود را مجاب به حفظ فاصله قانونی از ایران می کنند.

نماینده مردم تبریز گفت: ملت ما منافع خودش را بر کسی ترجیح نخواهد داد. از تلاش‌های بین المللی دولت در پیوستن به پیمان‌های  ارزشمند جهانی مثل پیمان شانگهای و نیز موراودات بین‌دولی و تنش‌زدایی‌های کم سابقه با همسایگان قابل تقدیر است. امیدواریم که این همت دولت در سایر عرصه‌های کشور نیز نمود یافته و امید ونشاط را به جامعه ایرانی تزریق کند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور شما را چهره‌ای خدوم و دردمند می‌شناسیم و از ازش تلاش‌های شبانه‌روزی  دولت در آوار برداری اقتصادی یک دهه گذشته مطلع هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم نمی توانم نسبت به درد اجاره نشینی که در این ایام به تعویض خانه مجبور است میلیون ها تومان به اجاره‌اش بیفزاید.در صورتی که بر درآمدش چیزی افزوده نشده است بی تفاوت باشم. قوانین خوب اگر درست اجرا شود خروجی موثری در زندگی مردم می‌گذارد.

وی گفت: اگر  بنا به گزارشات رسمی 30 درصد اجاره بها در پردیس تهران بر اثر اجرای قانون مالیات برخانه‌های خالی مجلس شورای اسلامی  کاهش یافته است پس می شود ذائقه مردم را شیرین  کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: چگونه می‌شود نهضت ملی مسکن را اجرا کرد که فردی با چهار چک 40 میلیونی و پرداخت اقساط تسهیلات بانکی که قرار بود صاحب خانه بشود از آن بخواهیم میلیون ها تومان پرداخت کند.

وی افزود: این شدنی نیست و نیاز است تسهیلات کامل‌تر و بلند مدت تری  می‌خواهد. قرار  شده بود که بانک ها تسهیلات خرد برای فرزندآوری،مسکن و ازدواج  و آن هم با آسان سازی ضوابط اعطا به مردم  بدهند.

نماینده مردم تبریز گفت: چگونه باور کنیم که امکان ندارد درحالی که خلاف بخشنامه‌هایتان  در حال بنگاه داری در استان های برخوردار هستند. چرا از سپرده‌های مردم در استان های مختلف بهره‌مند می شوند و به جای ارائه تسهیلات به همان مردم  و تولیدکنندگان  در آن استان در تهران بنگاه داری می کنند.

وی بر ضرورت «توجه به حوزه دانش بنیان»، «توجه کافی به بازنشستگان و بی مهری نسبت به آنها» و اصلاح آنچه «انتزاعی بودن برخی احکام» در لایحه دولت برای برنامه هفتم توسعه کشور خواند تاکید کرد.

این نماینده مجلس در پایان خواستار رفع مشکلات کمبود برق در حوزه انتخابیه خود شد و با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه باز هم در حال خشک شدن است، گفت: دغدغه زیست محیطی احیای دریاچه با همت سال گذشته دولت در پاسخ به پیگیری های مکرر با افتتاح کانال انتقال آب به دریاچه پیش رفت اما دریاچه همت بلندتری برای احیا می‌طلبد.

فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها