بازدید اعضای کمیسیون انرژی از نمایشگاه صنعت هسته ای کشور

کد خبر: 1234687

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور اعضای کمیسیون در سازمان انرژی اتمی و بازدید از نمایشگاه صنعت هسته ای کشور خبر داد.

بازدید اعضای کمیسیون انرژی از نمایشگاه صنعت هسته ای کشور

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از  حضور اعضای کمیسیون در سازمان انرژی اتمی و بازدید از نمایشگاه صنعت هسته ای کشور خبر داد.

مصطفی نخعی، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امروز اعضای کمیسیون انرژی در سازمان انرژی اتمی حضور پیدا کردند و از نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور بازدید کرده و نشستی را با رئیس سازمان داشتیم. رویکرد اصلی در این نمایشگاه مبتنی بر رفع نیازمندی‌های مردم و بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، صنایع عمومی، سلامت، دارو و انرژی بود.

وی در ادامه اظهار کرد: صنعت هسته‌ای همان طور که رهبر انقلاب فرمودند علاوه بر مزایای بسیار برای کشور به نوعی حافظ آبروی ملی ما در دنیا محسوب می‌شود فلذا ضروری است بیش از گذشته به این حوزه توجه شود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جهت‌گیری سازمان انرژی اتمی در حوزه انرژی براساس سند راهبردی، دستیابی به سهم حداقل ۱۵ درصدی از تولید انرژی کشور از مخل برق هسته‌ای تا سال ۱۴۲۰ است. برنامه‌ریزی‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار با هدف ساخت نیروگاه ازسوی سازمان انرژی اتمی صورت گرفته است. سازمان انرژی اتمی استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در راستای تامین مالی را دنبال می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا برای دستیابی به اهداف مورد نظر باید تمامی ارکان و سازمان‌های مرتبط در کشور سازمان انرژی اتمی را همراهی کنند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها