مسعودیان در گفتگو با فردا:

ساماندهی حجاب کار ضربتی نیست| تعجیل در امور فرهنگی نتیجه عکس دارد

کد خبر: 1234740

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: تعجیل در امور فرهنگی نتیجه عکس دارد، اجرای سیاست های فرهنگی به زمان نیاز دارد و برای اجرای این سیاست ها نیز باید راهبرد عملیاتی داشت.

ساماندهی حجاب کار ضربتی نیست| تعجیل در امور فرهنگی نتیجه عکس دارد

گروه سیاسی فردا: موضوع حجاب امروز از جمله دغدغه های جامعه است. هرچند گروهی به اجرای طرح ضربتی برای ساماندهی حجاب در جامعه تأکید دارند، در حالی که اکثر قریب به اتفاق سیاسیون و کارشناسان اجتماعی و مذهبی معتقد به تدوین سیاستی جامع در این حوزه هستند.

محسن مسعودیان در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ضرورت تدوین طرحی جامع برای موضوع حجاب گفت: سیاستگذاری های اقتصادی دولت جواب نداد و مشکلات اقتصادی هر روز فشار زیادی را بر زندگی مردم تحمیل می کند که این عامل عکس العمل جامعه می شود.

وی ادامه داد: امروز عوامل فشارآورنده بر روی زندگی و معیشت مردم زیاد است و چون مردم بخش عمده ای از عامل گرانی را ریشه در سیاستگذاری های اقتصادی دولت می بینند بنابراین هر اقدام قهری دولت موجب می شود که مردم مقابل آن گارد بگیرند.

وی با اشاره به عفیف بودن جامعه ایرانی از قبل اسلام تاکنون افزود: فارغ از موضوع حجاب، اگر از فردا به طور مثال دولت اعلام کند که تغییری در مقررات ترافیک شهری اعمال می شود و این تغییر افزایش فشار بر زندگی مردم را در پی داشته باشد، به لحاظ روانی جامعه تحت تأثیر قرار می گیرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه 26 دستگاه در موضوع حجاب مسئولیت دارند، یادآور شد: از آنجا که زمینه های بالقوه اعتراضی در جامعه وجود دارد و مردم مستعد این هستند که فشارهای اقتصادی را به حوزه های دیگر هم سرایت دهند، باید از این 26 دستگاه مسئول در حوزه حجاب برنامه ای جامع بخواهیم.

وی افزود: برنامه جامع حجاب باید به گونه ای باشد که نخست اکثریت مردم آن را بپذیرند چون مردم قرار است این برنامه را اجرا کنند. پیامبر (ص) وقتی می خواستند حرام بودن یک فعلی را اعلام کنندد، یک شبه آن را مطرح نمی کردند بلکه ابتدا زمینه سازی می کردند بنابراین امور فرهنگی و اجتماعی آهسته و پیوسته انجام می شوند بنابراین موضوع حجاب نیز کار ضربتی نیست. کار ضربتی باعث خواهد شد که نه تنها مسئله عفاف و حجاب که قبح چندین چند مسئله دیگر نیز بشکند و جامعه را متأثر از مشکلات حاد اقتصادی به نافرمانی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سوق دهد.

مسعودیان با اشاره به گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی و عدم پاسخگویی نتیجه بخش مسئولان در این رابطه گفت: طبیعتا این وضعیت اعتماد مردم به دولت را تحت تأثیر قرار می دهد. ثانیا تعجیل در امور فرهنگی نتیجه عکس دارد، اجرای سیاست های فرهنگی به زمان نیاز دارد و برای اجرای این سیاست ها نیز باید راهبرد عملیاتی داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها