«فردا» گزارش می‌دهد؛

پس از منصوری رادیکالیسم هم از اصلاحات می‌رود؟

کد خبر: 1234805

با ردصلاحیت آذر منصوری برای ریاست جبهه اصلاحات اصلاح‌طلبان برای ادامه مسیر بار دیگر در دو راهی رادیکالسیم-میانه‌روی قرار گرفته‌اند.

پس از منصوری رادیکالیسم هم از اصلاحات می‌رود؟

گروه سیاست سایت فردا: صلاحیت آذر منصوری برای ریاست جبهه اصلاحات از سوی وزارت کشور احراز نشد. این خبری است که علی حدادی، عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره رأی این کمیسیون در خصوص رئیس جبهه اصلاحات اعلام کرد و گفت: «در جلسه اخیر کمیسیون ماده10 احزاب، صلاحیت آذر منصوری و ۱۲ نفر دیگر از احزاب مختلف توسط اعضا بررسی شد و با توجه به محکومیت قضایی این افراد،‌ صلاحیتشان قطعا رد شده است. این موضوع به دلیل طولانی‌شدن روند جلسه، صرفا صورتجلسه نشد اما بدون شک، جمع‌بندی اعضای جلسه بر ردصلاحیت این نفرات بود و بدون شک،‌ صلاحیت آذرمنصوری به عنوان دبیرکل جبهه اصلاحات و همچنین عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، رد شده است. به صورت قاطع بر رأی اعضا ایستاده‌ایم و طبق بررسی‌های ما، صلاحیت ۱۲نفر دیگر نیز رد شد که اسناد و مدارک آن نیز به صورت محکم و متقن موجود است».

حالا با این اوصاف یک پرسش محوری به وجود می‌آید اینکه بعد از آذر منصوری، جبهه اصلاحات به کدام سمت حرکت می‌کند؟ وقتی منصوری رئیس جبهه اصلاحات شد، بسیاری با تعجب گفتند که اتحاد ملتی‌ها در دوگانه رادیکالیسم-میانه‌روی پیروز میدان شده‌اند و عملا جبهه اصلاحات را در مسیر تندروی سیاسی-انتخاباتی قرار داده‌اند؛ چه آنکه ریاست منصوری متعاقب آن بود که گفته شد بهزاد نبوی زیر فشارهای رادیکال‌ها استعفا داد و حتی بسیاری افراد میانه‌روی مانند مرعشی را گزینه‌ای مناسب برای ریاست جبهه اصلاحات می‌دانستند اما اتحاد ملتی‌ها با فضاسازی‌های بسیار توانستند دبیرکل خود را به ریاست جبهه اصلاحات برسانند.

حالا به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بار دیگر در دو راهی رادیکالسیم-میانه‌روی قرار دارند. بعد از منصوری ممکن است اجماع میانه‌روها باعث شود فردی معتدل ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده بگیرد؛ مثلا مرعشی یا دیگر کارگزارانی‌ها؛ از آن سو هم شاید اتحادی‌ها زورشان برسد و نیروی رادیکال دیگری را بر کرسی ریاست این تشکل سیاسی بنشانند؛ هرچند به نظر می‌رسد بعد از انتقادهای گسترده اصلاح‌طلبان به ریاست آذر منصوری بعید باشد در ادامه مسیر بار دیگر شاهد روی کار آمدن چنین افرادی در رأی جبهه اصلاحات باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها