تشکیل کمیته نگارش آیین نامه قانون جدید انتخابات در وزارت کشور

کد خبر: 1234853

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برای تدوین آئین‌نامه قانون جدید انتخابات که البته هنوز ابلاغ نشده است کمیته‌ای تشکیل دادیم تا به سرعت و با ابلاغ قانون، آن را به نگارش در آوریم.

تشکیل کمیته نگارش آیین نامه قانون جدید انتخابات در وزارت کشور

محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور درمورد سامانه پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هفته گذشته سامانه پیش ثبت نام انتخابات را رونمایی کردیم.

وی افزود: از سویی هرچند قانون جدید انتخابات هنوز ابلاغ نشده است اما به هر حال برای آنکه در عمل انجام شده قرار نگیریم، تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم به همین خاطر ضرورت داشت که سامانه را زیر بار ببریم.

معاون سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: بر اساس ابلاغی که در سراسر کشور انجام دادیم با همکاری ستادهای انتخاباتی استان‌ها یک سهمیه برای مراکز استان‌ها و نیز یک سهمیه نیز برای یکایک فرمانداری‌ها در نظر گرفتیم، تا با روند ثبت نام آشنا شوند؛ چنانچه اگر قرار باشد در آینده کسانی که ثبت نام کردند به مشکلی برخورد کنند طبیعتاً به فرماندارها و بخشدارها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: الحمدلله این آزمایش بدون مشکل با موفقیت انجام شد. طبق اعلامی هم که داشتیم قرار شد اگر در مرحله پیش ثبت نام در بخش‌های مختلف مشکلاتی وجود داشته آن را به اطلاع ما برسانند.

غلامرضا در خصوص اهمیت موضوع آموزش در انتخابات تاکید کرد: لازم هست کارهای آموزشی لازم در خصوص انتخابات برای عموم مردم و نیز داوطلبین انتخابات انجام بگیرد تا داوطلبان با سامانه آشنا شوند و مشخص شود به کدام درگاه باید مراجعه کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص اهمیت تأیید اسناد مورد ارائه داوطلبان گفت: لازم است برای تأیید اسناد و مدارک داوطلبان با ۵ مرجع که دارای پنجره واحد هستند ارتباط بر خط داشته باشیم، لذا این کار در حال انجام است تا موارد مورد نظر مانند سند هویتی افراد مانند نام و نام خانوادگی را از طریق پنجره واحدی و به شکل بر خط از سازمان ثبت استعلام بگیریم. این امور هم در حال انجام است تا بدون هیچ‌گونه مشکلی کار انجام شود.

وی در خصوص تدوین آئین‌نامه قانون جدید انتخابات تصریح کرد: برای تدوین آئین‌نامه قانون جدیدی که هنوز ابلاغ نشده است کمیته‌ای تشکیل دادیم تا به سرعت و با ابلاغ قانون، آن را به نگارش در آوریم.

احمد وحیدی وزیر کشور شب گذشته در گفت و گویی تلویزیونی درباره برگزاری انتخابات مجلس و جزئیات قانون جدید انتخابات گفته بود که از نکات مهم این قانون و تفاوت آن با قانون قبل، موضوع پیش ثبت نام است که از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و اگر کسی اقدام نکند فرصت داوطلبی را از دست می‌دهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها