احمدیان: بندر چابهار نماد همکاری‌های ایران و هند است

کد خبر: 1234906

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که بندر چابهار نماد همکاری‌های ایران و هند است و اجرای توافقات میان دو کشور در حوزه‌های مختلف باید تسریع شود.

احمدیان: بندر چابهار نماد همکاری‌های ایران و هند است

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که بندر چابهار نماد همکاری‌های ایران و هند است و اجرای توافقات میان دو کشور در حوزه‌های مختلف باید تسریع شود.

در حاشیه نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوستدار بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند با احمدیان دیدار و گفتگو کرد.

احمدیان در دیدار با مقام عالی امنیت ملی هند، بیان کرد: روابط تاریخی و مشترکات متعدد فرهنگی و تمدنی پیوند دهنده ملت‌های دو کشور بوده و موجب شده مناسبات تهران-دهلی همواره در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران از بالندگی هند به عنوان یک قدرت نو ظهور و یک اقتصاد بزرگ در عرصه جهانی مبتنی بر چند جانبه گرایی استقبال می کند.

وی همچنین سطح روابط همه‌جانبه با هند در ابعاد دو و چندجانبه بویژه همکاری برای فعال‌سازی ظرفیتهای جنبش عدم تعهد را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران دانست.

    بیشتر بخوانید

        دبیر شورای عالی امنیت ملی عازم آفریقای جنوبی شد

احمدیان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گسترده و متنوع همکاری در حوزه‌های مختلف پیش زمینه رشد مستمر سطح فعلی رایزنی‌ها و روابط دو کشور است، افزود: بندر چابهار نماد همکاری‌های دو کشور است و اجرای توافق‌ها میان دو کشور در حوزه حمل و نقل، انرژی و همکاری‌های بانکی باید تسریع شود.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به مواضع و دغدغه‌های مشترک تهران-دهلی در مبارزه با تروریسم و تولید و قاچاق مواد مخدر، ایران آماده توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

آجیت دوآل مشاور امنیت ملی هند نیز از تلاش دو کشور برای ارتقاء همکاری‌های دوجانبه استقبال کرد و گفت: پروژه چابهار به عنوان مهمترین بستر مناسبات اقتصادی ایران و هند باید با رفع موانع موجود به مسیر پیشرفت مورد انتظار دو کشور باز گردد.

مقام عالی امنیت ملی هند ادامه داد: ایران و هند در جنبش عدم تعهد نقش ویژه‌ای دارند و دهلی آماده همکاری نزدیکتر با تهران برای نقش آفرینی در این نهاد بین‌المللی است.

وی همچنین عضویت رسمی ایران در بریکس را موثر در ارتقاء ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی گروه بریکس دانست و گفت که هند از همه ظرفیت‌های خود برای فراهم نمودن بسترهای عضویت ایران در بریکس استفاده خواهد کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها