پیشنهاد نمایندگان برای تشکیل «وزارت خانواده»

کد خبر: 1234973

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «خانواده» باید محور فعالیت‌های فرهنگی برنامه هفتم باشد، تاکید کرد که پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس برای در محور قرار گرفتن «خانواده» در برنامه هفتم توسعه تشکیل وزارت خانواده است.

پیشنهاد نمایندگان برای تشکیل «وزارت خانواده»

احمد راستینه با تاکید بر اینکه روح برنامه هفتم باید خانواده محور باشد، گفت: معتقدیم مهمترین مولفه فرهنگی آینده ایران اسلامی حمایت و حراست از خانواده است چراکه خانواده سلول حیاتی تمدن ساز است و اگر ما می‌خواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی و جامعه پردازی حرکت کنیم و جامعه‌ای پرشور، با نشاط و پر تحرک داشته باشیم، باید خانواده‌ای جوان، پویا، پر تحرک، اثربخش و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه «خانواده سالم، جامعه سالم را محقق می‌کند»، اظهار کرد: آسیب های که امروز در عرصه‌های مختلف می‌بینیم به خاطر عدم توجه به خانواده و حمایت از این نهاد است. تسهیل ازدواج جوانان، تشکیل کانون خانواده برای جوانان در اوان سن جوانی، حمایت از فرزندآوری، تمرکز بر جوانی جمعیت، حمایت از مولفه‌های مختلف در خانواده یعنی ارکان خانواده و افزایش آموزه‌ها و آموزش‌های لازم برای فرزندان‌مان در شناخت خانواده و تحول در نظام آموزشی و فرهنگی-تربیتی با محوریت خانواده باید به عنوان مهمترین رکن فرهنگی برنامه هفتم قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بر همین اساس پیشنهاد تشکیل وزارت خانواده و آوردن احکامی در حمایت از ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان است.

راستینه عنوان کرد: به عنوان مسئول کارگروه خانواده، جوانان، ورزش و جمعیت کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه معتقدم که «خانواده» باید محور فعالیت‌های فرهنگی این برنامه باشد. حتی حوزه حمایت ما از ورزش نیز باید به سمت توسعه ورزش همگانی با محوریت خانواده و آوردن سبد هزینه‌ای ورزش در سبد هزینه‌ای خانوار باشد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها