«فردا» گزارش می‌دهد:

لیست واحد؛ مهم‌ترین گام انتخاباتی اصولگرایان

کد خبر: 1235670

تجمیع آراء اصولگرایان یک اصل انکارناپذیر است و این مهم محقق نمی‌شود مگر وحدت همه اصولگرایان بر لیست واحد.

لیست واحد؛ مهم‌ترین گام انتخاباتی اصولگرایان

گروه سیاست سایت فردا: جبهه پایداری باید تکلیف خود را مشخص کند؛ اینکه بنا دارد در لیست واحد  انتخاباتی اصولگرایان حضور داشته باشد یا آنکه می‌خواهد لیست جداگانه و مستقل بدهد. نیروهای پایداری ظرفیت خوبی از نظر پایگاه اجتماعی دارند؛ هرچند این ظرفیت اجتماعی مانند دیگر گروه‌های اصولگراست و جمع همه گروه‌ها با یکدیگر می‌تواند پیروزی قاطع اصولگرایان در انتخابات رقم بزند؛ هدفی که همواره دلسوزان اصولگرا بر آن تأکید داشته‌اند و یک نقطه هدف مهم در هر انتخابات محسوب می‌شود؛ بنابراین همراه‌کردن همه اصولگرایان در انتخابات در قالب یک لیست واحد علاوه بر آنکه وحدت نیروهای معتقد به نظام، انقلاب و ولایت را نشان می‌دهد، باعث خواهد شد که شاهد تفرق آراء نباشیم.

چندی پیش محمدرضا باهنر گفت که جبهه پایداری اگر نصف را در اختیار داشته باشد با لیست واحد همراه می‌شود در غیر این صورت می‌خواهد لیست مستقل خودش را بدهد؛ موضوعی که منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا جبهه پایداری مسلما نیمی از جریان اصولگرایی نیست که بخواهد نیمی از لیست را داشته باشد. سرمایه اجتماعی این گروه هم متشکل از نیمی از مخاطبان اصولگرایان نیست. با این اوصاف باید راهی میانه جست که وضعیتی مانند انتخابات مجلس در سال98 به وجود نیاید که تا روز پایانی تبلیغات انتخاباتی لیست واحد به دست نیامده بود.

از سوی دیگر اصولگرایان همچنان می‌توانند با تکیه بر ظرفیت‌های خود در انتخابات پیروز شوند و به نظر می‌رسد نیاز به ائتلافی با افراد یا گروه‌های خارج از اصولگرایی ولو مستقلین وجود ندارد که اگر چنین شود، حجم اختلافات درون‌جناحی بالا می‌رود. ظرفیت‌های موجود در جبهه اصولگرایی آن‌قدر بالاست که بتواند همه سلایق سرمایه اجتماعی اصولگرایان را پوشش دهد و چه بسا در صورت وحدت حداکثری و تجمیع آراء جناح‌های دیگر یا ائتلاف‌های احتمالی اصلاح‌طلبان-مستقل‌ها در برابر وحدت اصولگرایان شکست خواهند خورد اما همه اینها منوط به مهم‌ترین گام یعنی ارائه لیست واحد است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها