حسین انواری در گفتگو با فردا:

نیروهای اصلاحات به تدریج از بلاتکلیفی خسته و از این جبهه جدا می‌شوند

کد خبر: 1236192

یک فعال سیاسی گفت: نیروهای سیاسی جریان اصلاحات از بلاتکلیفی خسته و به تدریج از این جبهه جدا می شوند.

نیروهای اصلاحات به تدریج از بلاتکلیفی خسته و از این جبهه جدا می‌شوند

گروه سیاسی فردا: «درباره انتخابات توصیه‌ای نمی‌کند اما اگر شخصی برای خودش، تصمیمی می‌گیرد، متوجه جبهه نیست»، این جمله سخنگوی جبهه اصلاحات نشان می دهد این جریان قصد دارد راهی را برود که در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم رفت. حال سئوال این است که آیا بدنه اصلاحات منتظر همراهی رادیکال ها می‌‎مانند یا خیر؟

حسین انواری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره انشقاق انتخاباتی در جریان اصلاحات گفت: جریان اصلاحات در یک تناقض قرار گرفته است. از یک طرف تشکیلات مرکزی را برای ساماندهی نیروهای خود راه می اندازد اما زمان انتخابات از اخذ تصمیم جریانی پرهیز می کند و تصمیم گیری درباره این موضوع را به خود افراد وامی گذارد.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در یک بلاتکلیفی سیاسی قرار گرفته اند، افزود: این بلاتکلیفی سیاسی اصلاح طلبان حکایت از یک انفعال می کند چون یک روز برای حرکت های جمعی، جبهه تشکیل می دهند اما در روزی که باید جمعی حرکت کنند، اعلام می دارند که هر کس هر کاری دلش می خواهد انجام دهد. این نشانه یک آشفتگی داخلی در جریان اصلاحات است.

این فعال سیاسی یادآور شد: اصلاح طلبان باید تکلیف خودشان را با مبانی نظام روشن کنند. طیف تندرو این جریان سیاسی خیلی علنی با همه مبانی نظام جدال دارند و برخی شان نیز جدال منفی انجام می دهند. در مجموع رفتار و کردار اصلاحات از یک آشفتگی حکایت می کند. حالا اینکه در نهایت اصلاح طلبان چه تصمیمی برای انتخابات می گیرند؟ می آیند یا خیر؟ موضوعی است که در آینده مشخص می شود.

وی با بیان اینکه پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس مشخص می کند اصلاح طلبان در نهایت می خواهند کجای میدان انتخابات بیایستند، در متن باشند یا در حاشیه، درباره میزان تأثیر حمایت جبهه اصلاحات از کاندیداهای اصلاح طلب اظهار کرد: اگر جبهه اصلاحات طرفداران جدی در جامعه می داشت، منفعل عمل نمی کرد. انفعال جبهه اصلاحات نشان می دهد این جبهه می داند که طرفداران خیلی زیادی در جامعه ندارد.

انواری گفت: در مجموع نیروهای سیاسی جریان اصلاحات از بلاتکلیفی خسته و به تدریج از این جبهه جدا می شوند تا به شخصه برای آینده سیاسی خود تصمیم بگیرند چون می دانند اگر بخواهند به جبهه اصلاحات دل ببندند، آینده با ثباتی پیش روی آنها قرار ندارد که براساس آن همبستگی جریانی ایجاد شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها