نادر قاضی‌پور در گفتگو با فردا:

اوراق قرضه مملکت را اوراق می‌کند

کد خبر: 1236418

نماینده ادوار مجلس گفت: رئیس جمهور آینده هر کس باشد، اگر شب و روز کار کند خاک را طلا کند نمی تواند سود اوراق قرضه را بدهد.

اوراق قرضه مملکت را اوراق می‌کند

گروه سیاسی فردا: مجموع مبالغ انتشار اوراق مالی اسلامی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ظرفیت‌های قانونی، از سال ۱۳۹۲ تا تاریخ ۱۴مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (زمان تحلیف رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی) حدود ۵۳۱ هزار میلیارد تومان و در مقابل مبلغ انتشار اوراق مالی اسلامی در چارچوب ظرفیت‌های قانونی، از زمان شروع به کار دولت سیزدهم (از ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۱، معادل ۳۰۶ هزار میلیارد تومان است. حال این سئوال پیش می آید که آثار و نتایج انتشار این اوراق قرضه چه خواهد بود؟

نادر قاضی پور در گفتگو با فردا درباره آثار و تبعات انتشار اوراق قرضه گفت: آقای دکتر الیاس نادران در صحن علنی اعلام کرد «مجلس به دولت مجوز انتشار اوراق قرضه داد اما دولت دو برابر مجوز مجلس اوراق قرضه چاپ و استنادش را نیز تصمیم شورای سران قوا اعلام کرد»، این مسئله پیامدها و تبعات منفی زیادی برای دولت و نسل آینده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتشار اوراق قرضه مملکت را اوراق می کند، افزود: انتشار اوراق قرضه یعنی از بین بردن نسل آینده چون برای آن نسل بار مالی ایجاد می کند. رئیس جمهور آینده هر کس باشد، اگر شب و روز کار کند خاک را طلا کند نمی تواند سود این اوراق را بدهد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: برزگترین خطا آن است که برای پرداخت سود اوراق قرضه، اوراق قرضه چاپ می شود. باید در قانون بودجه براساس درآمد واقعی، هزینه ها تعریف شوند چون هزینه واقعی و درآمد واهی است؛ وقتی درآمد در سطح پیش بینی شده حاصل نشود، کسری بودجه اتفاق می افتد که تبعات اقتصادی همچون تشدید تورم را در پی خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها