چهره/ «فردا» گزارش می‌دهد؛

چرا سخنگوی دولت باید از سخنرانی‌های غیررسمی بپرهیزد؟

کد خبر: 1236726

علی بهادری جهرمی در جلسه‌ای غیررسمی از بی‌خوابی رئیسی به دلیل گرانی‌ها سخن گفت.

چرا سخنگوی دولت باید از سخنرانی‌های غیررسمی بپرهیزد؟

گروه سیاست سایت فردا: در هفته گذشته علی بهادری جهرمی خبرساز بود؛ مشخصا به دلیل سخنش مبی بر اینکه نخوابیدن رئیس‌جمهور به دلیل گرانی. او در یکی از هیئت‌ها در مراسم عزاداری محرم گفته بود: «وقتی کالایی که مورد نیاز مردم است گران می‌شود، آقای رئیسی از وزیر یا مدیر مربوطه سؤال می‌پرسد چطور توانستی شب را به‌راحتی بخوابی، من نتوانستم».

انتقادی که بهادری جهرمی می‌شود این است که چرا سخنگوی دولت باید به این میزان در جلسات غیررسمی سخن بگوید؟ اگر او شهروندی عادی بود، سخنرانی در مراسم مختلف طبیعتا ایرادی نداشت اما وقتی او اعلام‌کننده مواضع دولت است، چرا باید در هر مراسمی میکروفنی به دست بگیرد و سخن بگوید؟ به ویژه آنکه پر واضح است اعلام موضع در موضوعات مختلف باید با هماهنگی کامل رئیس‌جمهور یا دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه و گاهی با هماهنگی هیئت دولت باشد اما بهادری جهرمی در نقض واعظ یک مراسم غیررسمی سخنانی مطرح می‌کند که ممکن است در روند کاری دولت تأثیرگذار باشد.

علاوه بر این مشخصا درباره سخن بهادری جهرمی در خصوص بی‌خوابی رئیس‌جمهور به دلیل گرانی‌ها باید گفت که به فرض که چنین باشد، ذکر چنین موضوعی چه فایده‌ای دارد؟ و آیا وظیفه سخنگوی دولت ابراز بی‌خوابی رئیس‌جمهور است و حتی مشخص نیست که آیا سید ابراهیم رئیسی هم به صفت شخصی و هم به صفت جایگاه حقوقی‌اش راضی به روایت چنین مسائلی است یا خیر؟

در پایان ذکر این نکته هم لازم است که سخنگوی دولت باید برطرف‌کننده ابهامات موجود درباره عملکرد دولت باشد نه آنکه خود منشأ به وجود آمدن حاشیه‌هایی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها