حسینی: دولت سیزدهم، دولت پاسخگو است

کد خبر: 1237050

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به تعاملات گسترده دولت با مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی به مطالبات، سؤال‌ها و نظرات نمایندگان، تأکید کرد که دولت آیت‌الله رئیسی یک دولت پاسخگو است و در این مسیر تلاش کردیم تعاملات ما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مثبت بوده و هیچ گاه آغازگر مباحثات نباشیم.

حسینی: دولت سیزدهم، دولت پاسخگو است

سیدمحمد حسینی روز گذشته در یک نشست خبری، در تشریح دلایل این رویکرد دولت، افزود: بنای ما با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بر همکاری است تا تنشی ایجاد نشود که از دل این تنش، وقت مسئولان که باید صرف حل مشکلات مردم شود، گرفته شود.

به گزارش «ایران»، وی با بیان اینکه در مدت دو سال گذشته، تلاش شد تا دولت پاسخگو باشد، اضافه کرد: در قانون اساسی آمده است که نمایندگان می‌توانند در ارتباط با دولت سؤال، استیضاح یا تذکری را مطرح کنند، اما دولت سیزدهم فراتر از این چهارچوب، هر جا که مسأله‌ای از سوی نمایندگان مطرح شده، پاسخگوی نمایندگان بوده است.

11 بار حضور طی 2 سال ریاست‌جمهوری

حسینی ادامه داد: در طول دو سال گذشته، همه نماینده‌ها یک بار با رئیس‌جمهور ملاقات کرده‌اند، همچنین رئیس‌جمهور 11 بار در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و در طول این مدت 4 جلسه مشترک دولت و مجلس نیز برگزار شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در همه سفرهای استانی، نمایندگان استان‌ها همراه دولت حضور دارند و در شورای اداری که محل تصمیم‌گیری درباره استان است نیز حضور دارند، اظهارکرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در 500 جلسه با نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مختلف حضور داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 68 بیانیه از سوی نمایندگان مجلس صادر شده است، اضافه کرد: برخی از رسانه‌ها معمولاً بیانیه‌هایی را که جنبه منفی و انتقادی آنها پررنگ‌تر است، برجسته می‌کنند، درحالی که در همین مدت، بیانیه‌های بسیاری بود که در مقام قدردانی و تشکر از فعالیت‌های دولت در حوزه‌های مختلف صادر شده است.

حسینی گفت: از جمله بیانیه 160 نماینده برای قدردانی از دولت برای عضویت در سازمان همکاری‌ شانگهای، بیانیه 215 نماینده در زمینه مقابله با بیماری کرونا یا بیانیه 281 نماینده برای قدردانی و حمایت از رئیس‌جمهور بابت سفرهای استانی.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تصریح کرد: قدردانی نمایندگان از رئیس‌جمهور بابت سفرهای استانی به این دلیل صورت گرفته که آیت‌الله رئیسی در یک سال دولت سیزدهم به همه استان‌ها سفر کرد که این واقعاً در دولت‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

حسینی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش شده است براساس قانون اساسی و مطابق منویات رهبر معظم انقلاب، لوایح در اولویت قرار بگیرد، گفت: در دو سال گذشته براساس نیازهای کشور 90 لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است که این، غیر از 137 لایحه باقی مانده از دولت گذشته است که در این دولت نسبت به آنها تصمیم‌گیری شد.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها