غریب‌آبادی: مخالف تحمیل حقوق بشر به شکل امروزی هستیم

کد خبر: 1237115

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: مخالفتی با حقوق بشر نداریم اما مخالف تحمیل حقوق بشر به شکل امروزی هستیم.

غریب‌آبادی:  مخالف تحمیل حقوق بشر به شکل امروزی هستیم

کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر صبح امروز در نشست تخصصی حمایت و ارتقای حقوق و کرامت ملت‌های مسلمان از دریچه فعالیت‌های سازمان همکاری‌های اسلامی با تمرکز بر ماموریت‌ها و اقدامات کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر با بیان اینکه باید مبانی حقوق بشر اسلامی مشخص شوند، اظهار کرد: باید بررسی شود که آیا خودمان نقشه راهی در زمینه حقوق بشر اسلامی داریم یا خیر. در حوزه حقوق بشر سوالات بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تدوین مبانی حقوق بشر اسلامی ضعف‌هایی وجود دارد، ادامه داد: منابع و کتب بسیاری در زمینه حقوق بشر اسلامی تدوین شده‌است اما هنوز با نقطه هدف فاصله بسیاری داریم.

غریب آبادی گفت: در سند حقوق بشر قاهره که توسط دولت های اسلامی تدوین شده است مواردی مطرح شده‌اند که حتی در سند حقوق بشر غربی نیز نیامده است.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: مخالفتی با حقوق بشر نداریم اما مخالف تحمیل حقوق بشر به شکل امروزی هستیم و مخالف این هستیم که بگویند حقوق بشر امروزی جهان شمول است.

وی گفت: مجازات سلب حیات را به عنوان یکی از موارد نقض حقوق بشر شمرده‌اند قصاص اعدام نیست بلکه حق خصوصی است و بیشترین مجازات سلب حیات ایران در حوزه مواد مخدر است.

غریب آبادی بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حدود 4 هزار نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند و ایران در همسایگی کشور تولید کننده مواد مخدر قرار دارد و مشخص است که جرم انگاری صورت گرفته متناسب با مختصات ایران بوده و غرب هیچ مشکلی با مواد مخدر ندارد و تمامی محموله یکسال مواد مخدر کشورهای غربی به اندازه یک محموله مکشوفه یک روز در ایران است.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: همجنس گرایی برای غرب اهمیت دارد و نمی‌تواند این موارد را به کشورهای دیگر تحمیل کنند و حق ندارند مارا وادار به قبول این موارد کنند.

وی با بیان اینکه در حقوق بشر غربی فقط صحیت از حق شده و حرفی از تکلیف نیست گفت: در حقوق بشر اسلامی هر حقی همراه با تکلیف است و اگر حقی به فرد داده می‌شود او اختیار دارد اما وقتی تکلیف نیز داده می‌شود او وظیفه اجرای آنرا دارد.

غریب آبادی ادامه داد : انسان به تنهایی نمی‌تواند مسیر سعادت را طی کند و خداوند است که می‌تواند انسان را به سمت تعالی هدایت کند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها