تولید 300 مورد داروهای درمانی توسط سازمان انرژی اتمی

کد خبر: 1237413

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: کارخانه‌ای در حوزه پرتودهی که برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، در حال احداث است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

تولید 300 مورد داروهای درمانی توسط سازمان انرژی اتمی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: کارخانه‌ای در حوزه پرتودهی که برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، در حال احداث است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

ولی‌الله بیاتی در تشریح بازدید امروز (دوشنبه 16 مرداد) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی، گفت: در این بازدید در خصوص تولیدات این سازمان و فرآیند استخراج اورانیوم تا غنی‌سازی توضیحات لازم توسط مسئولان این سازمان ارائه شده و در نهایت جلسه جمع‌بندی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

وی ادامه داد: در نتیجه این بازدید، مشخص شد که به چه میزان قانون اقدام راهبردی مجلس برای پیشرفت تولیدات انرژی هسته‌ای مؤثر بوده و این سازمان تا چه میزان توانسته با استفاده از این قانون در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا، اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایستادگی کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: در ادامه نظارت میدانی امروز کمیسیون همچنین از تولیدات سازمان انرژی اتمی در حوزه درمان بازدید به‌عمل آمد، این تولیدات به کشورهای دیگر صادر می‌شود. اعضای کمیسیون از مراحل تولید کیک زرد، آب سنگین  و شناسه معادنی که در سطح کشور برای تولید اورانیوم وجود دارد، نیز اطلاعات لازم را کسب کردند.

بیاتی بیان کرد: کارخانه‌ای در حوزه پرتودهی که برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، در حال احداث است و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، این حوزه می‌تواند میزان ماندگاری محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی، پیاز، غلات و میوه جات را بدون اینکه تأثیر منفی بر آن‌ها داشته باشد، طولانی کند.

تولید 300 مورد داروهای درمانی توسط سازمان انرژی اتمی

این نماینده مجلس در دوره یازدهم اظهار کرد: در حوزه درمان؛ 300 مورد داروهای درمانی توسط این سازمان تولید شده و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و بسیاری از این داروها صادر می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اقدامات شایسته سازمان انرژی اتمی ایجاد فضای تولید برای همگان از جمله دانشجویان، نخبگان و مسئولان حوزه تولید دانش‌بنیان است که با برگزاری نمایشگاه، مسئولان برای مشاهده محصولات تولید شده دعوت می‌شوند البته این موضوع از تأکیدات بسیار مهم مقام معظم رهبری در حوزه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است و خوشبختانه توسط مسئولان این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: تبلیغات دشمن همیشه برای منحرف کردن جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است اما اقداماتی که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد در راستای خدمات‌دهی درمانی و فناوری‌های جدید از جمله تولید برق است که با توجه به شرایط کشور در حوزه برق، سازمان انرژی اتمی می‌تواند در تولید برق کمک مؤثری داشته باشد.

 بیاتی تصریح کرد: در نهایت مقرر شد مجلس در برنامه هفتم توسعه کشور و قانون بودجه سنواتی به سازمان انرژی اتمی کمک کند تا پیشرفت‌های بیشتری برای کشور حاصل شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها