معرفی بیش از 500 ساختمان ناایمن تهران به دادستان

کد خبر: 1237603

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ساختمان‌های نیمه‌سازی که در منطقه 19 تهران فرو ریخت، توسط زمین‌خواران ساخته شده بود و از هیچیک از قوانین ساخت و ساز هم پیروی نمی‌کرد.

معرفی بیش از 500 ساختمان ناایمن تهران به دادستان

اقبال شاکری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به فرو ریختن سه ساختمان در منطقه 19 تهران در روزهای اخیر، گفت: این ساختمان‌ها توسط زمین‌خواران ساخته شده بود و از هیچیک از قوانین ساخت و ساز تبعیت نمی‌کرد.

وی افزود: باید با زمین‌خوارانی که اقدام به ساخت این ساختمان‌ها کرده‌اند و کسانی که در دستگاه‌های مختلف با آن‌ها همراهی کرده‌اند که این زمین‌خواران کارشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا به این مرحله پیش ببرند، برخورد جدی صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: این زمین‌خواران بدون سند و جواز قانونی می‌خواستند واحدهای مسکونی این ساختمان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم بفروشند که قبل از اتمام کار، این ساختمان‌ها فرو ریخت.

*معرفی بیش از 500 ساختمان ناایمن تهران به دادستان

شاکری خاطرنشان کرد: در ساخت و سازها باید از قوانین دستورات نظام مهندسی و سازمان آتش‌نشانی پیروی کنند، در غیر این صورت ساخت و ساز انجام‌ شده ناایمن است.

وی افزود: بیش از 500 ساختمان ناایمن در تهران به دادستانی معرفی شده که باید مسئولان شهرداری و دادستانی با جدیت به این موضوع ورود پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در مواردی با نصب بنر روی ساختمان‌های ناایمن عدم رعایت موارد ایمنی در آن ساختمان‌ها به مردم اطلاع داده شد که این کار مناسبی بود و باید ضمن اطلاع‌رسانی به مردم، در این باره با ساخت و سازهایی که دستورات ایمنی در آن رعایت نمی‌شود، برخورد جدی داشت و این سازه‌ها باید تخریب شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها