توییتر/ سفر مقام اسرائیلی به آمریکا با موضوع ایران

کد خبر: 1238140

حساب کاربری ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه مجازی ایکس (توئیتر سابق) با انتشار پستی از سفر «امیر برعام»، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم اسرائیل به آمریکا طی روزهای گذشته خبر داده و گفته است که این مقام ارشد نظامی با هدف گفتگو درباره ایران، تحولات منطقه و افزایش نیروهای آمریکایی در منطقه به واشنگتن رفته است.

توییتر/ سفر مقام اسرائیلی به آمریکا با موضوع ایران

 حساب کاربری ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه مجازی ایکس (توئیتر سابق) با انتشار پستی از سفر «امیر برعام»، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی به آمریکا طی روزهای گذشته خبر داده و گفته است که این مقام ارشد نظامی با هدف گفتگو درباره ایران، تحولات منطقه و افزایش نیروهای آمریکایی در منطقه به واشنگتن رفته است.

در این گزارش گفته شده که امیر برعام در واشنگتن مجموعه نشست‌ها و گفت‌وگوهایی با مقام‌های نظامی آمریکا، بازدید از تأسیسات ارتش و نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا را دنبال کرده و در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با همتایان آمریکایی و مقام‌های ارشد وزارت دفاع دولت بایدن نیز درباره ایران دیدار و گفت‌وگو داشته است.

پیش از این واشنگتن اعلام کرده بود که در نظر دارد تا نیروهای جدید خود را در مرکز ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به سنتکام مستقر نماید.

وزارت دفاع آمریکا نیز با تأیید این خبر مدعی شد که استقرار این نیروها جهت تقویت امنیت دریانوردی در محدوده تحت فرماندهی سنتکام در خاورمیانه صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، علاوه بر نیروهایی که اعزام آنها پیش از این به تصویب رسیده است، از جمله تعدادی از جنگنده‌های اف -۳۵ و اف –۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده (یو اس اس توماس هادنر)، همچنین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا دستور اعزام و استقرار بخشی از گروه آمادگی آبی-خاکی باتان- واحد اعزامی دریایی (ARG/MEU) متشکل از یو اس اس کارتر هال و یو اس اس باتان و پرسنل و تجهیزات مرتبط با آن‌ها را به حوزه مسئولیت ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام صادر نموده است.

آمریکا از طریق این اقدامات ادعا می‌کند که می‌خواهد تعهد خود را جهت تضمین آزادی ناوبری در منطقه نشان دهد. در همین ارتباط وزارت دفاع آمریکا مدعی شده است که ما به همکاری با متحدان و شرکای همفکر خود که به جریان آزاد تجاری متعهد هستند، ادامه خواهیم داد تا در مقابل تهدیدات علیه این اصل اساسی نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین، اقدامات مناسب و هماهنگ را انجام دهیم.

هفته گذشته نیز آسوشیتدپرس اعلام کرد که ایالات متحده در حال افزایش استفاده از جت‌های جنگنده در نزدیکی تنگه هرمز برای محافظت از کشتی‌ها در برابر تحرکات ایران است. آمریکا همچنین نگرانی خود را درباره افزایش روابط ایران، روسیه و سوریه در خاورمیانه اعلام کرده است. به گفته یک مقام ناشناس دفاعی و نظامی آمریکا، افزایش اخیر فعالیت‌های نظامی روسیه را می‌توان به افزایش همکاری و هماهنگی میان مسکو، تهران و دولت سوریه نسبت داد و هدف اصلی این تلاش هماهنگ اعمال فشار بر ایالات متحده برای خروج از سوریه است.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که «روسیه به خاطر کسب حمایت ایران در مناقشه اوکراین مدیون ایران است و تهران به دنبال خروج آمریکا از سوریه برای تسهیل انتقال کمک‌های خود به حزب الله لبنان و تهدید اسرائیل است. ایالات متحده سطح بالایی از همکاری، برنامه‌ریزی مشترک و اشتراک اطلاعات را بین رهبران ارتش روسیه و نیروی قدس ایران در سوریه مشاهده کرده است. هدف از این فعالیت‌ها افزایش فشار بر آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه است.»

در ادامه این گزارش به نقل از مقام آمریکایی گفته شده است: «حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند، اما آمریکا باور ندارد که هواپیماهای روسیه قصد دارند بر روی سربازان آمریکایی در سوریه بمب بیاندازند یا هواپیماهای سرنشین دار آمریکایی را سرنگون کنند. اما نگرانی‌هایی وجود دارد که خلبانان روسی پهپادهای انتحاری و قاتل را در سوریه علیه آمریکا به پرواز درآورند و مسکو این نوع اقدام را برای پاسخ نظامی قوی به ایالات متحده انجام می‌دهد.» این مسئله خطر جنگ و درگیری نظامی در سوریه را میان نیروهای روسیه و آمریکا دو چندان کرده است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها