وزیر کشور: فرصت ‌ثبت‌نام ‌قابل تمدید نخواهد بود

کد خبر: 1238248

وزیر کشور از مشارکت بسیار خوب متقاضیان داوطلب برای انتخابات مجلس خبر داد و گفت: پیش‌ثبت‌نام انتخابات قابل تمدید نخواهد بود.

وزیر کشور: فرصت ‌ثبت‌نام ‌قابل تمدید نخواهد بود

وزیر کشور از مشارکت بسیار خوب متقاضیان داوطلب برای انتخابات مجلس خبر داد و گفت: پیش‌ثبت‌نام انتخابات قابل تمدید نخواهد بود.

احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در مانور منطقه‌ای زلزله "ساوه، زرندیه و تفرش" با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان مرکزی، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم برای آمادگی و رویارویی با بحران‌ها این است که رزمایش‌های لازم را برای کار داشته باشیم و در این رزمایش‌ها همه دستگاه‌ها در کنار هم به لحاظ فرماندهی، مدیریت، به میدان آوردن امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی و زمان‌بندی قرار گیرند.

وی افزود: این اقدام بسیار مهم است و می‌تواند در سناریوهای مختلف، قبل از چنین بحران‌هایی طراحی شود که هم اکنون سناریوهای خاصی با زلزله‌ای با مقیاس 6.8 دهم ریشتر در این مکان طراحی شده است؛ همچنین پیش‌بینی‌هایی از زیرآوار ماندن برخی از شهروندان، تخریب سد بندها و جریان پیدا کردن آب و سیلاب در برخی از روستاها و لزوم خاک برداری و تخلیه آنها و قطع آب، برق، گاز، رانش زمین و نتایج پیامدهای رانش و اقداماتی که باید در این حوزه اتفاق بیفتد انجام شده است.

وزیر کشور بیان کرد: باید به سرعت نسبت به خارج کردن افراد از زیر آوار، وصل آب، گاز و برق در کمترین مدت و تخلیه آب‌ها و لجن‌هایی که در منطقه وجود دارد اقدام کنند، مسائل متعدد دیگری جزو سناریوها طراحی شده و این سناریو از طراحی بسیار خوبی برخوردار است.

وحیدی بیان کرد: هم اکنون نزدیک به 35 دستگاه در این مانور شرکت کردند و به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای خوب ما این است که این مانور در سطح کشور تکرار شود، در استان مرکزی با ابتکار استاندار مرکزی و همکاری همه دستگاه‌ها این مانور طراحی شده و کار بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: شرط قطعی آمادگی؛ وجود چنین مانورها و رزمایش‌هایی است که به لحاظ هماهنگی و انسجام مدیریت‌ها در چنین صحنه‌ای و فرماندهی چنین صحنه‌ای بسیار مهم است همچنین ارزیابی امکانات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانیم که آیا همه امکانات پای کار  است و می‌توانند در چنین بحران‌هایی ورود داشته باشند، حتی حجم نیروی انسانی که باید در این مانور آماده باشند حتما نقش بسیار کلیدی در آمادگی دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: ارزیابی برگزاری مانور، کار بسیار ارزشمندی است که با حضور استاندار و مدیریت بحران و سایر سازمان‌ها صورت گرفته و سناریو پردازی خوبی برای این مانور انجام شده و این مانور در محدوده 850 هکتاری در کنار سد الغدیر ساوه اتفاق افتاده است.

وحیدی عنوان کرد: این یک سناریوی کامل بود که به خوبی بین چند شهرستان تعریف شد و توانستند همه مجموعه‌ها اعم از بخشداری‌ها، بهداری‌ها و فرمانداری‌ها و 35 دستگاه را به کار گیرند و با یک نشاط و شور خوبی در این منطقه در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: بیش از 13 تیم در این منطقه عملکرد 35 دستگاه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و می‌توان گفت این یک سناریو نسبتا کاملی است چراکه بسیاری از اتفاقاتی اعم از عزیزانی که زیر آوار ماندن، آواربرداری، خراب شدن سیل‌بندها، جاری شدن سیل و لزوم تخلیه سیل و افرادی را که در سیل گرفتار شده‌اند، می‌تواند در بحران‌ها اتفاق بیفتد.

وزیر کشور ادامه داد: همه دستگاه‌هایی که در لحظات نخست به آنها نیاز است از جمله هلال احمر، گروه‌های حیات یاب و رصدهای تشخیص حیات در این مانور حضور دارند، خوشبختانه طراحی خوبی انجام شده و ماشین‌آلات خوبی وارد منطقه شد و این کار کمک می‌کند یک فرماندهی خوب تعریف شود و اشکالات شناخته و برطرف گردد.

وحیدی عنوان کرد: مدیریت یکپارچه در چنین شرایطی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که باید وجود داشته باشد همچنین تجهیزات و کارکرد دستگاه‌هایی که وارد منطقه می‌شود باید مورد ارزیابی قرار گیرد و نیروهای مجربی که باید در صحنه باشند و نشان دهند که به خوبی هم در حین بحران و هم بعد از بحران فعالیت خود را انجام می‌دهند، امیدواریم با ارزیابی‌های انجام شده دستگاه‌ها نمره قابل قبولی را اخذ کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی پیش‌ثبت‌نام انتخابات، گفت: خوشبختانه مشارکت بسیار خوب متقاضیان داوطلب برای مجلس شورای اسلامی نشان از این دارد که موضوع مورد توجه مردم عزیز قرار دارد و این حجم متقاضیان داوطلب نشان دهنده این است که باید به انتخاب پرشور و با مشارکت حداکثری مردم امیدوار باشیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: قانون مدت پیش ثبت نام را یک هفته در نظر گرفته بنابراین تنها یک هفته  فرصت ثبت نام است و طبق مفاد قانون قابل تمدید نخواهد بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها