غضنفرآبادی: قوای سه‌گانه برای بررسی لایحه عفاف و حجاب اتفاق نظر دارند / تصمیم گیری در پستو نیست

کد خبر: 1238369

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه قوانین قبلی کفاف رسیدگی به موضوعات در حوزه عفاف و حجاب را نمی‌داد، گفت: قوای سه‌گانه برای بررسی لایحه عفاف و حجاب اتفاق نظر دارند.

غضنفرآبادی: قوای سه‌گانه برای بررسی لایحه عفاف و حجاب اتفاق نظر دارند / تصمیم گیری در پستو نیست

موسی غضنفرآبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با تقاضای بررسی لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی ) طبق اصل 85 قانون اساسی در اجرای ماده 164 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که اطلاع دارید کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس تصریح کرد: در جنگ ترکیبی که دشمن خیلی دقیق به آن پرداخت، اتفاقاتی رخ داد و خساراتی وارد شد که یکی از آسیب‌هایی که هنوز ادامه دارد، یا بهتر است اینگونه بگویم که برخی از دختران و بانوان به قصد حمایت از فوت یک دختر، پس از اینکه حقیقت روشن شد، جبهه خود را عوض کردند ولی برخی هنوز واقعیت برایشان روشن نشده و برخی دیگر نیز از بیرون یک جنگ ترکیبی ادامه‌دار را هدایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: لایحه تنظیم شده نه در پستو و نه پنهانی تدوین شده است و تعداد 8 نفر نیز آن را تدوین نکرده‌اند بلکه جمع بزرگی از عقلا، اندیشمندان جامعه اسلامی آن را تنظیم کرده‌اند، محور کار نیز این بوده که قوانین و مقررات قبلی کفاف رسیدگی به موضوع را نمی‌دهد لذا سه قوه به این نتیجه رسیدند که قانون قبل نمی‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد و قوه قضائیه لایحه خود را تنظیم و تقدیم مجلس کرد و مجلس کار بسیار بزرگی را انجام داد.

غضنفرآبادی با اشاره به برگزاری جلساتی از طرف مجلس با حضور نمایندگانی از نخبگان و دانشگاهیان و مرکز پژوهش‌ها در مشهد و تهران عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که این لایحه به نتیجه نرسد تا بتواند بر مرکب جهالت خود بتازاند.

وی افزود: هوشمندی نمایندگان مجلس در رأی‌گیری استمزاجی حاکی از نگاه بلند آنها در اینکه این لایحه به صورت اصل 85 بررسی شود، بود. این لایحه بسیار عجیب است چرا که در این 3 الی 4 دوره‌ای که در مجلس حضور داشتم تابحال ندیدم هجمه‌هایی به این وسعت علیه یک طرح و لایحه وجود داشته باشد. مشخص است که این هجمه‌ها برای چیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته برخی از دوستان متدین نیز در یک موضوع با ما اختلاف نظر دارند که نگاهشان با ما متفاوت است. در این لایحه دخالت فیزیکی پلیس به حداقل رسیده است، به این دلیل که موضوعاتی اتفاق افتاد که همه در جریان هستیم و به همین دلیل سعی شد این دخالت به حداقل برسد لذا برخی نگرانند که اقتدار پلیس به خطر بیفتد اما اقتدار پلیس سر جای خود است ولی شیوه کار نرم و ملایم خواهد بود.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس با بیان اینکه همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن مدبرانه کار خود را پیش می‌برد و ما هم باید با تدبیر کار خود را پیش ببریم، گفت: این لایحه یک اعتبار، حیثیت و آبرو برای این مجلس است و هرچه سریعتر مجلس این لایحه را به تصویب برساند، یک روز به اعتبار، جایگاه و حیثیت خود افزوده است.

وی افزود: خدای ناکرده اگر هر روز گناهی رخ دهد، اگر تصویب این قانون به تأخیر بیفتد، ما در آن شراکت خواهیم داشت. امروز اشک‌های مادران شهیدی که صحنه‌های فجیعی را در جامعه می‌بینند و خطابشان به مجلس و مجلسیان است را باید دید که ای مجلس! دولت! قوه قضائیه! چرا کاری انجام نمی‌دهید؟!

غضنفرآبادی تأکید کرد: بررسی اصل 85، تصمیم‌گیری در پستو نیست بلکه بر اساس یک اصل از قانون اساسی است که به مجلس این مجوز را داده است. این اصل اتفاقاً مهم، بلند و بزرگ است. خدای ناکرده اگر اصل 85 برای بررسی این لایحه رأی نیاورد باید فاتحه این لایحه را خواند و یک نقص و عیب را در کارنامه من و شما ثبت کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حدود 1500 پیشنهاد در خصوص این لایحه ثبت شده است، گفت: بنابراین تصمیم گیری در خصوص این لایحه به هیچ عنوان در پستو نیست. آقای نوری به عنوان مخالف این لایحه بیشترین پیشنهادات را ارائه کرد و درخواست ما از نمایندگان این است که به اصل 85 رأی دهند و پیشنهادات خود را نیز به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهد.

وی با یادآوری اینکه این لایحه در دو بخش فرهنگی و قضایی به موضوع پرداخته است، گفت: این لایحه، تنها لایحه‌ای است که در طول دوران مجالس بیشترین توجه را به خود داشته و همگان موضوعات و مواد لایحه را ملاحظه کرده‌اند.

غضنفرآبادی تصویب اصل 85 این لایحه را خواست خانواده شهدا، متدینین و جانبازان دانست و افزود: الحمدالله مجلس انقلابی همواره خود را در روزهای سخت نشان داده است و امروز نیز یکی از آن روزهای مهم برای مجلس شورای اسلامی در ایام سوگواری سیدالشهدا و یاران عزیزش است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ثبت پیشنهادات 59 نفر از نمایندگان برای بررسی این لایحه بیان کرد: پیشنهادات بسیار خوبی برای بررسی این لایحه واصل شده و تفاهم بسیار خوبی بین سه قوه در این زمینه ایجاد شده است./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها