هدف‌گذاری تولید روزانه حدود 4.5 میلیون بشکه نفت

کد خبر: 1238431

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در تشریح مصوبات این کمیسیون در حوزه انرژی، گفت: در برنامه هفتم، تولید نفت، ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز هدف‌گذاری شده‌است و تولید میعانات نیز، ۸۰۴ هزار بشکه نفت در روز هدف‌گذاری شده‌است.

هدف‌گذاری تولید روزانه حدود 4.5 میلیون بشکه نفت

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات و مصوبات این کمیسیون در حوزه انرژی پرداخت و گفت: کمیسیون تلفیق احکام بسیار خوبی در خصوص انرژی تصویب کرده است.

عزیزی ادامه‌داد: در راستای بند ۸ سیاست‌های کلی ابلاغی مبتنی بر افزایش تولید نفت و گاز و همین‌طور بازیافت میادین و افزایش ارزش افزوده زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و با همدلی دولت و مجلس، تمام همت بر این قرار گرفته است که ان‌شاءالله آن صحنه بسیار زیبای تحولی خدمت و پیشرفت، تحقق پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از ارقام مصوب شده، گفت: در حوزه نفت و گاز، تولید نفت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز هدف‌گذاری شده‌است و برای تولید میعانات، ۸۰۴ هزار بشکه نفت در روز هدف‌گذاری شده‌است و برای تولید گاز خام  نیز بیش از یک میلیون مترمکعب در روز تعیین شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری گازهای همراه، اتفاق بسیار بزرگی است که موجب صرفه‌جویی بسیار بزرگ که ۱۵ میلیارد مترمکعب در سال است خواهد شد به طوری که کاهش مصرف نهایی معادل هزار بشکه نفت خام در روز است.

وی افزود: تولید بنزین ۱۲۹ میلیون لیتر در روز و تولید نفت‌گاز، ۱۳۰ میلیون لیتر در روز و تولید نفت کوره ۴۹ میلیون لیتر در روز پیش‌بینی‌شده است.  تولید نفت خام  نیز، با روش‌های ازدیاد ۱۵ درصد از کل تولید نفت خام را شامل می‌شود که نسبت به قبل،  بهبود یافته است.

عزیزی در ادامه به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه برق اشاره کرد و گفت: در حوزه برق، کل ظرفیت ۱۲۴۴۸۵ مگاوات است که ظرفیت تجدیدپذیر، بیش از ده‌هزار مگاوات پیش‌بینی‌شده است و برای افزایش تولید در اوج بار، تراز مثبت ۱۶۳۲ مگاوات پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: رشد ظرفیت پست‌های انتقال و توزیع نیز ۲۵ درصد است و بنابراین، یک اتفاق بسیار بزرگ در حوزه نفت و گاز و برق و انرژی در حال صورت‌پذیری است و علاوه بر آن، در احکام تولید و دیپلماسی انرژی نیز احکام بسیار خوبی تدوین شده‌است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد: بنای نمایندگان مجلس با همدلی با دولت بر این است که ان‌شاءالله یک برنامه پیشرفت عدالت‌محور برای ایران قوی که برای جوانان امیدبخش باشد طراحی شود

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها