مانور دقیقه نودی چهره‌ها

کد خبر: 1238555

درحالی مرحله پیش‌ثبت‌نام برای انتخابات مجلس دوازدهم به پایان رسید که بسیاری از چهره‌های اصلاح طلب و اعتدالی نیز نامزد انتخابات شدند.اسامی آن‌ها چیست؟

مانور دقیقه نودی چهره‌ها

دیروز آخرین مهلت پیش ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس بود، فرصتی که از ۱۶ مرداد آغاز شده بود و به گفته وزیر کشور مهلت مشخص شده تمدید نخواهد شد.آخرین آمارها از فرایند پیش‌ثبت‌نام نشان می‌دهد، تعداد متقاضیان داوطلبی مجلس شورای اسلامی که مدارک هویتی خود را بارگذاری کردند تا ساعت 16 دیروز یک شنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۲) با افزایش 9 هزار و 900 نفری نسبت به روز گذشته به 45 هزار و 523 نفر رسید.در این بین کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده اصلاح طلب دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشارکت پرشور داوطلبان برای پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در ابتدای سال که چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را بیان کردند، خیل عظیمی از دوستداران ایران اسلامی در پیش ثبت نام انتخابات امسال شرکت کردند.وی افزود: بنده و همفکرانم برای ایجاد تحول در حوزه تنقیح قوانین مجلس و بهبود فضای رشد و تولید کشور قصد ورود به انتخابات پیش رو  را داریم  و امیدواریم بتوانیم اقدامات مثبتی را با هدف بهبود زندگی و معیشت مردم انجام بدهیم. پیرموذن در ادامه گفت: بنده از جامعه و افراد مختلف در نهادهای مختلف پالس های مثبتی را در این مرحله پیش ثبت نام در انتخابات دریافت کرده ام و به همه دوستداران ایران و جوانان و بانوانی که تا این لحظه در مرحله پیش ثبت نام شرکت نکرده توصیه می‌کنم ثبت نام خود را در حوزه های مختلف انتخابیه در کل کشور انجام بدهند.وی تصریح کرد: بعد از این که اسامی نهایی نامزدها مشخص شود، اصلاح طلبان در کل کشور با ژنرال های خود آرایش انتخاباتی خود را طراحی کردند و برای به دست آوردن 170 کرسی نمایندگی مجلس در تمام حوزه های انتخابیه کشور تلاش خواهند کرد. پیر موذن در ادامه اسامی افرادی را که تا دیروز صبح از طیف اصلاحات در پیش ثبت نام انتخابات شرکت کرده اند، اعلام کرد. البته برخی از این چهره ها پیش ثبت نام خود را تکذیب کردند. با این حال اسامی چهره هایی که پیرموذن خبر از ثبت نام آن ها داده و تاکنون تکذیب نشده است بدین شرح است:آقایان پزشکیان، مطهری، کواکبیان، ، طیب نیا، محجوب ، زهرا ساعی، محمدعلی وکیلی و ...  در پیش ثبت نام شرکت و برای انتخابات ثبت نام کرده اند.وی در ادامه گفت: از طیف اعتدالی ها و نمایندگان ادوار نیز طبق صحبتی که با آقای واعظی مسئول دفتر آقای روحانی داشتم، ایشان از برنامه داشتن و دغدغه داشتن برای انتخابات سخن به میان آورد. از جمع نزدیکان آقای روحانی نیز آقایان  واعظی، نوبخت، شریعتمداری و ... ثبت نام کرده اند.همچنین محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، که نام او در فهرست اعلامی فارس آمده بود در کانال تلگرامی ثبت‌نام خود را تکذیب کرد و نوشت: «آن چه خبرگزاری فارس درباره ثبت نام این جانب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ذکر کرده است، کذب است. شور انتخاباتی با انتشار خبر‌ و عملیات روانی ایجاد نمی‌شود.» محسن هاشمی نیز به اعتمادآنلاین گفت که هنوز به جمع‌بندی برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس نرسیده است. پیرموذن خاطرنشان کرد: از نمایندگان ادوار   اسامی که تا این لحظه بنده شنیدم، آقایان جعفرزاده ایمن آبادی، تاجگردون، قادر مرزی، محسن بیگلری، سبحانی فر، جواد هروی، جهانگیرزاده، یونس اسدی، علوی (نماینده سابق سنندج)، عزیزی(شیروان)، یوسف زاده، شاعری، حجت الاسلام برومند، باستانی، بختیاری، شریعتی(آبادان) و ... تاکنون ثبت نام

کرده اند.شنیده ها حاکی است ، علی مطهری از چهره های مجلس دهم در انتخابات مجلس دوازدهم  نیز که11 اسفند ماه امسال برگزار می‌شود، پیش ثبت‌نام کرد.

نعمتی :لاریجانی در انتخابات اسفند نقش‌آفرینی می‌کند

همچنین بهروز نعمتی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از ثبت‌نام خود خبر داد.نعمتی به تسنیم نیز گفت: قطعاً آقای لاریجانی در انتخابات اسفند ماه نقش آفرینی خواهد کرد. به هرحال مجموعه‌ای از نمایندگان ادوار با آقای لاریجانی در ارتباط هستند که این افراد کم تأثیر در عرصه سیاست نیستند و این احتمال کم است که این افراد تأیید صلاحیت نشوند. همچنین مسئولان اجرایی دوران مختلف ارتباطاتی با آقای لاریجانی دارند. اصل مشارکت به نظر بنده رکن اساسی انتخابات است. آن‌هایی که تند هستند و اصل نظام را قبول ندارند با آن‌ها هیچ بحث و صحبتی نیست، اما کسانی که قانون اساسی و نظام را قبول دارند باید در عرصه سیاست و انتخابات حضور داشته باشند. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین خبر ثبت نام خود را تایید کرد.

 ثبت نام برخی نمایندگان معروف ادوار

 پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد برخی نمایندگان ادوار که چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند در این دوره پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند. سید حسین نقوی حسینی نماینده سابق ورامین، حسین مظفر وزیر پیشین آموزش و پرورش و نماینده مجلس نهم، علی اسلامی پناه استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و نماینده سابق جیرفت، ضرغام صادقی نماینده مجلس نهم و قائم مقام وزارت کار در دولت سیزدهم، حمید رسایی و حسین طلا نمایندگان مجلس نهم و لاله افتخاری عضو حزب موتلفه اسلامی از جمله این افراد هستند.همچنین محسن کوهکن نماینده سابق لنجان، عزت‌ا... یوسفیان ملا نماینده سابق آمل، محمد مهدی افتخاری عضو فراکسیون امید مجلس دهم، قدرتعلی حشمتیان رئیس سابق خانه احزاب ایران، منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس سابق مجلس، اسماعیل دوستی عضو سابق شورای شهر تهران و نماینده مجلس پنجم، سکینه الماسی عضو فراکسیون امید مجلس دهم، علی عباسپور طهرانی نماینده مجلس هشتم،  علی وقفچی عضو فراکسیون امید مجلس دهم، مجید نصیرپور از چهره‌های اصلاح‌طلب مجلس ششم، غلامرضا کاتب نماینده سابق گرمسار، فریده اولادقباد عضو فراکسیون امید مجلس دهم و... از چهره‌های اصلاح‌طلب و نزدیک به علی لاریجانی هستند که وارد انتخابات شده‌اند.از طرفی دیگر،مهدی کوچک‌زاده، حسن قشقاوی معاون سابق کنسولی وزارت خارجه، ، علاءالدین بروجردی رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی، علی عباسپور طهرانی از نزدیکان جاسبی و مرحوم هاشمی رفسنجانی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر سابق جهادکشاورزی، فریده اولادقباد نماینده اصلاح‌طلب مجلس پیشین، حمیدرضا فولادگر و ... از دیگر افرادی هستند که در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند. محمود علوی وزیر اطلاعات دولت روحانی و پسرش محسن علوی نماینده سابق لامرد در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ثبت‌نام کرده‌اند. جمشید انصاری هم در دولت روحانی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بود که ثبت‌نام کرده است.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها