ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اربعین

کد خبر: 1238704

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مقرر شد در این کمیسیون کمیته ای برای نظارت بر این فعالیت‌ها ایجاد شود که همه دستگاهای مربوطه در این کمیته عضو هستند.

ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اربعین

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات مجلس ودستگاه‌ها برای مراسم اربعین، گفت: یکی  از بزرگترین رویدادهای جهان اسلام، مراسم اربعین حسینی است. درصد زیادی از زائران اربعین  را ایرانیان تشکیل می‌دهند و یکی از افتخارات ما است که نشان‌دهنده انسجام، اتحاد و همدلی بین مسلمان است. باید قدردان مردم و کشور عراق باشیم که میزبان  رویداد به این بزرگی هستند.

 اسحاقی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به آسیب‌شناسی مشکلات سال گذشته مراسم اربعین در حوزه بهداشت ودرمان  ورود کرد و سعی شد که کاستی‌ها و نیازها احصا شود و مواردی که می‌تواند خدمات برای مردم ملموس‌تر باشد را انجام دهد.

وی گفت: در جلسه با حضور وزیر بهداشت، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در اربعین، معاونین وزیر کشور، وزیر امور خارجه، مسئولان ستادکل نیروهای مسلح، معاون هلال احمر در کمیسیون بهداشت تشکیل شد. مسئولان هرکدام گزارش‌هایی را از اقدامات انجام شده برای تسهیل سفر زائران اربعین به کمیسیون ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد: امسال امیدوار هستیم در حوزه بهداشت و درمان خدماتی که به زائران اربعین داده می‌شود، چشمگیر باشد به عنوان مثال سال گذشته وقتی زائری ثبت‌نام می‌کرد و هزینه پرداخت درصدی از آن هزینه برای بحث درمان بود که امسال خوشبختانه هزینه از زائران دریافت نمی‌شود. یعنی امسال هزینه‌ای در سامانه سماح از زائران برای درمان گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: نکته بعدی، دولت عراق مجوز داده است که برای عمل‌های ضروری  پزشکان متخصص ایرانی از  امکانات بیمارستان‌های عراق استفاده کنند. این امکاناتی که برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است، خللی برای درمان داخل کشور ایجاد نمی‌کنند. در کمیسیون بهداشت تأکید داشته‌ایم که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و از ظرفیت‌ها استفاده شود که آسیبی در حوزه درمان کشور ایجاد نشود.

اسحاقی گفت: وزیر بهداشت دستور داده دانشجویانی که یک سال مانده تا آغاز طرح‌شان مانده، از این افراد استفاده شود. یکی از نگرانی‌ها، گرمای عراق است  از ستادکل نیروهای مسلح در مرزها درخواست شده کانکس‌هایی که برای مقابله با گرمازدگی  ایجاد می‌کنند، استفاده شود. در مرزها سامانه‌هایی برای شناسایی  گرما و ویروس‌ها ایجاد شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تأکید کرد: مقرر شد در کمیسیون بهداشت و درمان کمیته‌ای برای نظارت بر این فعالیت‌ها به صورت همزمان از تاریخ 28 مرداد تا 18 شهریور  ایجاد شود که همه دستگاه‌های مربوطه در این کمیته عضو هستند و مردم  مشکلات را به این کمیته انعکاس بدهند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها