خبر مهم هفته/ «فردا» گزارش می‌دهد:

تکرار یک جنایت/ داعش مسئولیت اقدام تروریستی شاه‌چراغ را برعهده گرفت

کد خبر: 1239216

بسیاری از مقامات دنیا از جمله سخنگوی سازمان ملل اقدام تروریستی شاه‌چراغ را به شدت محکوم کردند.

تکرار یک جنایت/ داعش مسئولیت اقدام تروریستی شاه‌چراغ را برعهده گرفت

گروه سیاست سایت فردا: در هفته‌ای که گذشت مهم‌ترین و البته تلخ‌ترین خبر حمله تروریسی به حرم شاه‌چراغ بود و در آن 2 تن از خادمان حرم به شهادت رسیدند و تعدادی از زائران مجروح شدند. ساعتی پس از این اقدام تروریستی گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت. چندماه پیش هم در عملیات تروریستی دیگر 13نفر از هم‌وطن‌هایمان به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه استان فارس دراین‌باره گفته است که تروریست دستگیرشده یک اسلحه و هشت خشاب همراه داشته است. حجت‌الاسلام موسوی، رئیس‌کل دادگستری فارس نیز دراین‌باره بیان کرد: «بازجویی مقدماتی از تروریست دستگیرشده در حال انجام است و اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند».

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با بیان اینکه ‌در پی اقدام تروریستی، مأموران امنیتی و انتظامی حرم به‌موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد، گفت: «عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته است اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی مؤثر نشد و چند گلوله بی‌هدف به‌سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد». او با ابراز اینکه «این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می‌شود»، افزود: «ان‌شاءالله خداوند عنایت کند نور اهل‌بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن‌تر شود».

سید ابراهیم رئیسی هم در تماس‌ با وزیر کشور و استاندار فارس بر به‌کارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد. رئیسی همچنین به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند و بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد‌.

در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد. احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد. وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تأکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام‌شده در عصر یکشنبه به‌عمل آورند. وزیر کشور به استاندار فارس تأکید کرد که دستگاه‌های ذی‌ربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به‌فوریت در دستور کار قرار دهند.

چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ 13 نفر شهید و 25 نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.

بهرام عین‌اللهی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجروحیت و شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم مطهر احمدبن‌ موسی علیه السلام را تلخ و اندوه‌بار خواند و به سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستور داد رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به ایشان را دنبال کند.

عین‌اللهی همچنین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست شخصاً بر اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به مجروحان این حادثه تروریستی تا بهبودی کامل آنان نظارت داشته باشد.

ایمانیه، استاندار فارس با بیان اینکه تروریست دستگیرشده در حال بازجویی است، گفت: شورای تأمین تشکیل شده است و به‌زودی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

دادستان‌کل کشور در پیامی ضمن تسلیت به خانواده شهید این حمله تروریستی، خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، دستور رسیدگی ویژه به پرونده  و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این جنایت را صادر کرد.

آیت الله رئیسی در پی حادثه تروریستی کور به حرم حضرت شاهچراغ(ع)، از وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی خواست با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی کنند و به سرپنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند.

متن پیام رئیس جمهور به‌شرح زیر است:«حمله تروریستی کور به سومین حرم مطهر اهل‌بیت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شد، بار دیگر قلوب ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد. دشمنان ایران عزیز ناامید و ناکام از مقابله با اراده مقاوم ملت بزرگ ایران، با ارتکاب جنایت خونین دیگری چهره پلید خود را نمایان کردند. اینجانب ضمن تسلیت این حادثه هولناک به خانواده شهدا، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی باید با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی کنند و به سرپنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند. یقیناً ملت عزیز ایران با غلبه بر توطئۀ خباثت‌آمیز دشمنان، بار دیگر آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت».

حسین امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت ‎شاهچراغ(ع) به‌شدت محکوم است» وی اضافه کرد: «عاقبت دردناکی در انتظار عاملین، آمرین و پشتیبانان این جنایت خواهد بود». وزیر امور خارجه ادامه داد: «ضمن تسلیت شهادت یکی از هموطنان، از خداوند متعال سلامتی و بهبود مجروحین این حادثه تلخ را مسئلت دارم».

در پی این حمله تروریستی بسیاری از مقامات کشورهای مختلف دنیا پیام تسلیت فرستادند. همچنین سازمان ملل متحد هم این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها