«فردا» گزارش می‌دهد:

چالش سوپرانقلابی‌ها با حضور چهره‌ها و گروه‌های متنوع سیاسی در انتخابات

کد خبر: 1239405

وضعیت سوپرانقلابی‌ها در شرایطی که همه گروه‌های سیاسی در میدان باشند قدری متزلزل می‌شود زیرا این نیروها از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار نیستند.

چالش سوپرانقلابی‌ها با حضور چهره‌ها و گروه‌های متنوع سیاسی در انتخابات

گروه سیاست سایت فردا: اصلاح‌طلبان به صحنه انتخابات وارد شدند و از آن سو اعتدالی‌ها هم با خط و مشی علی لاریجانی به میدان آمده‌اند و آن‌طور که گفته می‌شود که لاریجانی بنا دارد به طور غیرمستقیم به صورت همه‌جانبه در انتخابات تأثیرگذار باشد. بدنه اصلی اصولگرایی هم در میدان است تا احتمالا رقابتی پر شور را شاهد باشیم. در این بین می‌ماند رادیکال‌های اصولگرایی که همواره نشان داده‌اند از حضور حداکثری گروه‌های سیاسی و البته مشارکت بالای مردم در انتخابات هراس داشته‌اند؛ سوپرانقلابی‌هایی که تئوری مشارکت حداقلی، پیروزی حداکثری را در دستور کار دارند و می‌کوشند در صحنه خالی از رقیب قدرت را به دست بیاورند.

وضعیت سوپرانقلابی‌ها در شرایطی که همه گروه‌های سیاسی در میدان باشند قدری متزلزل می‌شود زیرا این نیروها از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار نیستند و اگر به چند دوره انتخابات گذشته نگاه کنیم، در می‌یابیم که آنها گرچه تا آخرین لحظه برای امیتازگیری ساز مخالفت با بدنه اصلی اصولگرایی می‌زدند اما هر زمانی که مشارکت و رقابت را سخت دیده‌اند، به سرعت وارد لیست اصولگرایی شده‌اند تا همان چند کرسی را از ندهند. به بیان دیگر هرچه قدر مشارکت انتخاباتی بالا باش، شانس سوپرانقلابی‌ها در انتخابات کاسته می‌شوند.

افزون بر این مسئله این است که سوپرانقلابی‌ها هیچگاه توان اجماع‌سازی نداشته‌اند و یک رقابت همه‌جانبه به انزوا می‌روند. هر زمان هم اجماعی در بین اصولگرایان صورت گرفته از سوی جریان‌‌های اصلی اصولگرایی بوده است. سوپرانقلابی‌ها تنها بر هیچ چیز حساب باز می‌کنند؛ آنکه بتوانند با ایجاد هیاهوهای پیش از انتخابات و اتهام‌زنی به گروه‌های مختلف آنها را از صحنه به در کنند زیرا می‌دانند هرچه همه در انتخابات حاضر باشند، وضعیتشان سخت‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد در انتخابات امسال که چهره‌های قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم و احتمالا رقابت هم گرم خواهد بود، چاره‌ای ندارند جز آنکه در پی وحدت اصولگرایان و لیست واحد باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها