آیت‌الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران :

دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در جنایت حرم شاهچراغ (ع) می‌بینیم/ این خون‌ها هدر نخواهد رفت /مایوس کردن مردم به انتخابات عمل ضدانقلابی است

کد خبر: 1239412

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حضور پرشور داوطلبان در مرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس گفت: گرد یاس پاشیدن و اینکه گفته شود مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند عملی ضد انقلابی است.

دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در جنایت حرم شاهچراغ (ع) می‌بینیم/ این خون‌ها هدر نخواهد رفت /مایوس کردن مردم به انتخابات عمل ضدانقلابی است

حجت‌الاسلام احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی اظهار داشت:  از صفات خداوند این است که پای قول و وعده خود ایستاده و از جمله وعده های خداوند این است که اگر مومنین پای دین خود ایستادگی کنند، خداوند نیز دنیا و آخرت آنها را آباد می‌کند.

وی با بیان اینکه امدادهای الهی در جنگ و ایجاد ترس در دل دشمنان از جمله روش‌هایی یاری خداوند از مومنان است گفت: نجات از خطرها از دیگر کمک های خداوند به مومنین است.  خداوند به ملت ما هم عنایت‌های بسیاری داشته که در بیانات امام و رهبری به آن اشاره شده و آنان تاکید داشتند دستی بالاتر از دست های دیگر در حمایت از این انقلاب است.

خاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان هر کاری در این سال ها توانستند علیه جمهوری اسلامی و این مردم انجام دادند و در اغتشاشات اخیر هم گفتند که آمده‌ایم که براندازی کنیم ولی خودشان براندازی و نابود شدند. ما به آنها می‌گوییم اگر بازهم خیالاتی در ذهنشان دارند، این تجربه را داشته باشند که نابود خواهند شد و این را بی هیچ تردیدی بپذیرند. اگر آنها بخواهند شیطنت کنند، مشت به دهانشان خواهند خورد؛ آنچنان که در پاییز گذشته شیطنت کردند و مشتی محکم را خوردند چرا که این نظام و کشور الهی و خانه امام حسین است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره  فضای اربعینی کشور گفت، عشق به سالار شهیدان در دلها غوغا می‌کند. پیاده‌روی اربعین یک رزمایش است. رزمایش عاشقان اباعبدالله و خوشا به حال کسانی که در این رزمایش شرکت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته دولت به مناسبت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد:  هفته‌ پیش رو هفته‌ای است که از خدمات دولت تجلیل شود و ما ضمن اعتماد به خدمت‌گذاران نقد ناصحانه و سازنده داشته باشیم. همین جا دعا می‌کنیم که دولت در حل مشکلات مردم توفیق داشته باشد که از مهمترین مشکلات آنها هم گرانی‌های سرسام آور است. این مردم وفادار که 44 سال پای عَلَم انقلاب ایستاده‌اند باید به آنها خدمات شایان توجه صورت گیرد.

خاتمی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در مجمع عالی فرماندهان سپاه عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند یکی از بخش‌های فعالیت دشمن مخدوش کردن سپاه است چون سپاه بازوی این ملت است. ایشان همچنین فرمودند تشکیل سپاه یک اتفاق منحصر بفرد در انقلاب‌های مشابه در دنیا بود. سومین مطلبی که رهبر انقلاب فرمودند این بود که سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضدتروریستی در همه دنیا است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند که سپاه در بخش‌های مختلف کنار مردم بوده است. علاوه بر این سازندگی فصل افتخارآفرین سپاه است و در سیل، زلزله و کرونا سپاه پای کار خدمت به مردم است. ایشان گفتند که باید مراقب باشیم که در شناخت دشمن اشتباه نکنیم و هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم. همچنین ایشان به همه مسئولان کشور گفتند که موظفند کار جهادی کنند و خستگی نشناسند چراکه وظیفه امروز مسئولان کمک به مردم به ویژه طبقات ضعیف است.ایشان گفتند که پاسداری از خود یک سرفصل مهم از پاسداری است که در فرهنگ قرآنی اسم آن تقوا است. ایشان گفتند که امروز روز خسته شدن نیست چراکه از شیب‌های تند گذر کرده‌ایم و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به معضل بی‌حجابی در جامعه خاطرنشان کرد: این مسئله متدینین را خون به جگر کرده است. اگر هر هفته از بی‌حجابی نگوییم تئوریسین‌های بی‌حجابی به مرور منکِر منکَر بی‌حجابی می‌شوند.

وی با اشاره به بخشی از وصینامه شهید حججی گفت: این شهید در وصینامه خود تاکید دارد که از ولایت فقیه غافل نشوید که  نائب بر حق امام زمان است و می‌گوید که از همه خواهران عزیزم و از همه زنان امت رسول الله می‌‌خواهم که روز به روز حجاب خود را تقویت کنند و مبادا تار موی آنها باعث جلب توجه نامحرم شود. مبادا چادر را کنار بگذارند.

خاتمی همچنین درباره حادثه تروریستی در  شاهچراغ عنوان کرد: این حادثه جنایتی بود که زبان؛ قدرت ترسیم آن را ندارد. مردمی به زیارت امامزاده شهید آمده‌اند و یک جلاد می‌آید و اینچنین جنایت می‌کند. این جنایت سه بعد دارد. بعد اول آن شهادت دو عزیز است. زهی سعادت که در این حالت آدم به دیدار خدا برود. بعد دوم در رابطه با جانی و جانیان این جنایت است. داعش ساخته و پرداخته آمریکا است. این مسئله را خودشان اذعان دارند و در مناظرات وقتی به کلینتون گفته شد که شما داعش را ساختید نتوانست چیزی بگوید. وقتی این داعشیان مجروح می‌شدند برای درمان به تل‌آویو منتقل می‌شدند و نتانیاهو شخصا به عیادت آنها می‌رفت.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قوه قضاییه انگیزه دارد و هیچ تردیدی نباید کرد که به سرعت به جنایت این‌ها رسیدگی و انتقام از این خون‌های پاک گرفته خواهد شد.

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آغاز فرآیند برگزاری انتخابات مجلس عنوان کرد:‌  پیش‌ثبت‌نام اولیه انتخابات انجام گرفت و کلید انتخابات زده شد. مطلب اول در این رابطه این است که مقام معظم رهبری 4 اصل را به عنوان اصول اساسی انتخابات بیان کردند که همه مسئولان باید به این چهار اصل که سلامت، امنیت، مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات است،‌اهتمام داشته باشند.

وی افزود: مطلب دوم در این عرصه این است که از هدایای انقلاب اسلامی به مردم عزیز ما همین انتخابات است. در طول حکومت پهلوی اسم انتخابات بود ولی انتخاباتی نبود. ساواک اسامی را تهیه می‌کرد و به نخست وزیر می‌داد و نخست وزیر نیز این اسامی را تقدیم شاه ‌می‌کرد و شاه نیز برخی اسامی مدنظر را انتخاب و روی دیگر اسامی خط می‌کشید و همین افراد وارد مجلس می‌شدند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه پس از انقلاب تاکید امامین انقلاب پیوسته سفارش به حضور در انتخابات بوده، خاطرنشان کرد: امام خمینی در وصیتنامه خودشان تاکید دارند که مردم در تمامی انتخابات‌ها از جمله ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در صحنه باشند. ورود در انتخابات و حضور در انتخابات عمل صالح است چون دشمنان را به خشم می‌آورد.

خاتمی گفت: مطلب چهارم در عرصه انتخابات این است که گرد یاس پاشیدن و اینکه گفته شود مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند عملی ضد انقلابی است و امام راحل در سال 58 در رابطه با انتخابات فرمودند که دشمنان اسلام و نهضت در خارج و داخل تبلیغات زهرآگین خود را شروع کردند و چنین وانمود می‌کنند که مردم به سردی و سستی گرویدند و می‌خواهند القا کنند که مردم از نظام رویگردان شده‌اند بنابراین از همه دعوت کردند که با حضور پرشور خود تمامی دشمنان و یاوه‌سرایان را رسوا کنند.

وی با اشاره به استقبال پرشور از پیش‌ثبت‌نام انتخابات تاکید کرد: حضور نزدیک به 49 هزار نفر در پیش‌ثبت نام نشان از باانگیزه بودن، با نشاط بودن مردم در این عرصه دارد. البته اصل نام‌نویسی27 مهر است و طبیعی است که تمامی پیش‌ثبت‌نام کنندگان تایید نشوند ولی نفس این حضور قابل تقدیر و تجلیل است./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها