سردار تنگسیری: هر کس در دریا حضور داشته باشد همان جا حاکم است

کد خبر: 1240930

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در دریا اصطلاحی داریم به عنوان سیادت دریایی؛ سیادت دریایی یعنی هر کسی در دریا حضور داشته باشد همان جا حاکم است.

سردار تنگسیری: هر کس در دریا حضور داشته باشد همان جا حاکم است

 سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریای با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر روی دریا تاکید دارند و از ما خواسته‌اند از خلیج فارس خارج شویم و به بالاتر برویم گفت: حضرت آقا فرموده‌اند در دریاها پیش بروید و آب‌های دوردست را درنوردید و دیدتان را بلند کنید، از خلیج فارس خارج شوید، از دریای عمان و اقیانوس‌ها عبور کنید و اگر ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم فردا افراد بعد از ما می‌توانند از آن استفاده کنند.

دبیر همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی خاطرنشان ساخت: ما در دریا اصطلاحی داریم به عنوان سیادت دریایی؛ سیادت دریایی یعنی هر کسی در دریا حضور داشته باشد همان جا حاکم است.

سردار تنگسیری با اشاره به اهمیت دریا اظهار داشت: هیچ موردی را نمی‌توان در نیروی زمینی و در هوافضا یافت که در نیروی دریایی وجود نداشته باشد.

وی افزود: هر آنچه که شما در تجهیزات فکر کنید در نیروی دریایی وجود دارد و اگر ما می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار باشیم باید بر دریا مسلط شویم.

سردار تنکسیری با اشاره به برگزاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی گفت: این همایش به همت نیروی دریایی سپاه و با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کشور، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با دریا در تاریخ ١٧ و ١٨ آبان ١٤٠٢ در دانشگاه دریایی امام خامنه ای (مدظله العالی) واقع در استان گیلان برگزار می‌شود و علاقمندان تا ١٥ مهرماه می‌توانند مقالات خودشان را از طریق پایگاه اینترنتی همایش به نشانی emotconf1402.ir ارسال نمایند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها