شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: افرادی که قصد فعالیت انتخاباتی دارند به اخلاق پایبند باشند

کد خبر: 1240972

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی نسبت به برخی بداخلاقی‌ها و اظهارات خلاف واقع در فضای سیاسی کشور هشدار داده و بر لزوم پایبندی به اخلاق در میان افرادی که قصد فعالیت انتخاباتی دارند، تاکید کرد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: افرادی که قصد فعالیت انتخاباتی دارند به اخلاق پایبند باشند

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی نسبت به برخی بداخلاقی‌ها و اظهارات خلاف واقع در فضای سیاسی کشور هشدار داده و بر لزوم پایبندی به اخلاق در میان افرادی که قصد فعالیت انتخاباتی دارند، تاکید کرد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی نسبت به برخی بداخلاقی‌ها و اظهارات خلاف واقع در فضای سیاسی کشور هشدار داده و تاکید کرد: شورای ائتلاف در شرایط کنونی جامعه، تاکید بر دو رهنمود مهم مقام معظم رهبری یعنی توجه به « ایمان» و « امید» را مهم می داند و روش کسانی را که برای جلب توجه و تحصیل رای در انتخابات، دائم به ناامید کردن مردم می پردازند و پیوسته در سخنان خود مخصوصا در فضای مجازی با تهمت و توهین به دولت و مجلس و قوه قضاییه و دیگر ارکان نظام، مردم را ناامید می کنند، درست نمی داند و این شیوه تبلیغاتی را صریحا با توصیه های رهبری در تضاد می بیند.

متن بیانیه شورای ائتلاف بدین شرح است:

ملت شریف ایران

 اکنون که با اجرای مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم، فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی عملا آغاز شده است لازم می دانیم توجه همگان را به اصول و ضوابط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این مرحله از کنش سیاسی جلب کنیم.

 ابتدا متذکر می شویم که در این مرحله از انتخابات شاهد تعریض ها و بدزبانی ها و تهمت ها و توهین های متعددی بوده ایم که چون احتمال می دهیم این شیوه همچنان ادامه داشته باشد مناسب می دانیم روش و منش خود را در تبلیغات انتخاباتی تبیین کنیم و توضیح دهیم.

 ما بی آنکه بخواهیم اشخاص معینی را که از چنین شیوه های نادرستی استفاده می کنند مخاطب قرار دهیم و از انگیزه های آنان سخن بگوییم یا به سوابق آنها اشاره ای کنیم، صریحا اعلام می کنیم که بنا نداریم صحنه کنشگری سیاسی و فعالیت های انتخاباتی را به کارزاری برای پاسخگویی به انواع تهمت ها و توهین های آنان مبدل سازیم. ما قویا معتقدیم که انقلاب اسلامی بیش از آنکه به لفاظی و حرافی محتاج باشد به آرمان گرایی توام با واقع بینی و تدبیر و کار و عمل و اقدام در بهسازی فردی و اجتماعی نیاز دارد.

 همچنانکه بارها اعلام کرده ایم یک بار دیگر اعلام می کنیم که بنای کار شورای ائتلاف بر وحدت و ائتلاف همه نیروهایی است که بر اساس هدایت های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به انقلاب اسلامی معتقدند. مشی سیاسی ما بر اساس سه اصل اصیل اسلامی و قرآنی « عقلانیت و عدالت و معنویت» است که آن را سیره رهبران انقلاب اسلامی و روش شخصیت های ارجمندی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی می دانیم و تلاش می کنیم تا در نظر و عمل قویا به این سه اصل پای بند باشیم و همه همراهان و همکاران خود را در سراسر کشور به پایبندی جدی به این اصول توصیه و دعوت می کنیم . ما در عین حال که بر وحدت همه نیروهای انقلابی تکیه و تاکید می کنیم صف خود را از کسانی که با بی اخلاقی و بداخلاقی و تهمت و توهین و زشت گویی، چهره اسلام را مخدوش می سازند و از انقلاب اسلامی تصویری غلط به دست می دهند جدا می دانیم.

 شورای ائتلاف در شرایط کنونی جامعه، تاکید بر دو رهنمود مهم مقام معظم رهبری یعنی توجه به « ایمان» و « امید» را مهم می داند و روش کسانی را که برای جلب توجه و تحصیل رای در انتخابات، دائم به ناامید کردن مردم می پردازند و پیوسته در سخنان خود مخصوصا در فضای مجازی با تهمت و توهین به دولت و مجلس و قوه قضاییه و دیگر ارکان نظام، مردم را ناامید می کنند، درست نمی داند و این شیوه تبلیغاتی را صریحا با توصیه های رهبری در تضاد می بیند و لوآنکه گویندگان این سخن های تفرقه افکنانه و ناامید کننده خود را همه جا تابع رهبری قلمداد کنند.

 ما پیروزی سیاسی را اگر به قیمت زیرپا گذاشتن تقوی و اخلاق به دست آید پیروزی نمی دانیم و اگرچه با اقتدا به مقام معظم رهبری معتقدیم نباید نیروهای انقلابی را با برچسب تندروی محکوم کرد، معتقدیم هر کس تندروی کرد و زبان و قلم خود را به هتاکی آلوده ساخت، انقلابی نیست.

 در انتخابات مجلس یازدهم، بنای ما بر معرفی نامزدهایی است که عمیقا به سه اصل «عقلانیت» و « عدالت» و « معنویت» معتقد باشند در تقویت ایمانی و امید مردم بکوشند و اسلام را در چهره ای متین و خرد پذیر عرضه کنند، همچنانکه پیامبر گرامی و ائمه هدی چنین بوده اند و چنین کرده اند.

آخردعوانا ان الحمدلله رب العالمین والعاقبه للمتقین/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها