سانسور افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی توسط بزک‌کنندگان توتال

کد خبر: 1241759

مدعیان اصلاح‌طلبی که در راهبردها و اقدامات معاندانه غرب علیه نظام اسلامی از جمله تجزیه، تحریم، تفرقه، ترور و... در نقش پیاده‌نظام، بستر‌سازی و پادویی کرده‌اند و بر این رویه ضدامنیت ملی و به نفع دشمن پافشاری دارند، تولید گاز از ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی را که روز دوشنبه با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد و مصداق شکست «فشار حداکثری» و «تحریم‌های فلج‌کننده» و موجب ایجاد ‌اشتغال و صادرات فناوری و ارز‌آوری است، سانسور کردند.

سانسور افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی توسط بزک‌کنندگان توتال

روز دوشنبه با حضور رئیس‌جمهور روی سکوی تولید گاز فاز 11 میدان پارس جنوبی، عملیات تولید گاز از ایرانی‌ترین فاز میدان عظیم پارس جنوبی بعد از 20 سال وقفه آغاز شد. متخصصان توانمند صنعت نفت کشور برای تسریع در راه‌اندازی این سکو و احصای منابع ملی کشور در این میدان مشترک، به جای ساخت سکوی جدید، سکوی فاز 12 را که با افت فشار مواجه شده بود، به این فاز منتقل کردند که عملیات انتقال این سازه 3 هزار و 200 تنی در شرایط ناآرام و متلاطم دریا، یکی از عملیات‌های کم‌نظیر مهندسی و فنی در سطح جهان است که پیش از این تنها 2 بار آن هم توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی مطرح دنیا نسبت به سکوهای نفتی انجام شده بود و نه سکوی گازی.

با بهره‌برداری از این فاز روزانه 56 میلیون مترمکعب به تولید گاز و میعانات گازی کشور افزوده خواهد شد که درآمدی 5 میلیارد دلاری را در سال نصیب کشور خواهد کرد و تولید ناخالص داخلی را حدود 1 درصد افزایش خواهد داد.

طی 20 سال گذشته عملیات راه‌اندازی این فاز بارها به شرکت‌های خارجی واگذار شد، اما این شرکت‌ها به بهانه تحریم هر بار عملیات احداث و راه‌اندازی را ناتمام رها کردند، تا اینکه در سال 1400 با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این طرح به عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌تمام دارای اولویت مورد توجه قرار گرفت و با واگذاری آن به شرکت‌های داخلی و با اتکا به توانمندی‌های متخصصان کشورمان پس از 20 سال وقفه در مدت 2 سال با تلاش جهادی و شبانه‌روزی، روز دوشنبه افتتاح و عملیات تولید گاز در آن آغاز شد.

در این میان، دیروز تعدادی از روزنامه‌های توجیه‌کننده برجام این دستاورد راهبردی را به شکل هماهنگ سانسور کردند. طیف مدعی اصلاحات دستاوردهای دولت که بدون برجام و FATF حاصل می‌شود را کتمان می‌کند. جریان همکار و پیاده‌نظام غرب در ایران که نقاب اصلاح‌طلبی زده است، در سال‌هایی که قدرت را در دست داشت، پیشبرد امور کشور را معطل رفع تحریم و الحاق ایران به FATF گذاشته بود اما این بهانه فریبکارانه، هر روز با پیشرفت‌های خیره‌کننده توسط دولت انقلابی آشکار و رسوا می‌شود.

مدعیان اصلاح‌طلبی در راهبردها و اقدامات معاندانه غرب علیه نظام اسلامی از جمله تجزیه، تحریم، تفرقه، ترور و... در نقش پیاده‌نظام، بستر‌سازی و پادویی کرده‌اند و بر این رویه ضدامنیت ملی و به نفع دشمن پافشاری دارند. از همین رو نیز سیاست بی‌اعتنایی و کتمان و سانسور دستاوردهای دولت را که مصداق شکست «فشار حداکثری» و «تحریم‌های فلج‌کننده» و موجب ایجاد ‌اشتغال و صادرات فناوری و ارز‌آوری است، در پیش می‌گیرند. عملکرد رسانه‌های مدعی اصلاحات در سانسور یا تخطئه این دستاورد راهبردی، این‌بار هم مشابه رویه رسانه‌های معاند بود. مطبوعات و کانال‌های اصلاح‌طلب به صورت روزانه در تلاش برای تکمیل پروژه عملیات روانی دشمن علیه ملت ایران هستند و با انتشار اخبار دروغ، سیاه‌نمایی و سانسور اخبار مثبت در جامعه یأس‌آفرینی می‌کنند و با رسانه‌های ضدانقلاب همپوشانی وسیعی دارند.

مدعیان اصلاحات ـ اعتدال در دولت روحانی با کثافت‌کاری دانستن تاسیس پالایشگاه، محدود کردن شرکت‌های توانمند ایرانی و جواب کردن شرکت‌های سرمایه‌گذار شرقی (چین و...)، فرصت هشت ساله توسعه زیرساخت‌ها را هدر دادند و موجب عقب افتادن ایران در گسترش زیرساخت‌های بهره‌برداری از ذخائر نفت و گاز شدند. در همین دوره، آنها با شرکت توتال قرارداد بستند. توتال اطلاعات ذی قیمت و سرّی از ایران را گرفت اما از اجرای قرارداد خود در پارس جنوبی‌شانه خالی کرد. در قرارداد توتال، حتی امکان شکایت و اخذ خسارت هم گنجانده نشده بود. متهمان اعتماد بلاوجه به بیگانگان که زمینه‌ساز عهدشکنی چند باره آمریکا و اروپایی‌ها، بر باد رفتن فرصت‌های داخلی، تضعیف شرکت‌‎های ایرانی، تحریم دوبرابری و نقض عهد زیمنس، توتال، پژو، رنو، ایرباس، بوئینگ و... شدند، باید مورد پیگرد امنیتی و قضائی قرار گیرند.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها