سخنگوی ندا: اصلاح‌طلبان ما را تنها گذاشتند

کد خبر: 1242021

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه دوستان اصلاح‌طلب ما را تنها گذاشتند، گفت: اما این چیزی از وظیفه ما کم نخواهد کرد و باید تلاش کنیم زمینه انتخابات برای مجلسی که همه شهروندان را نمایندگی کند، فراهم کنیم.

سخنگوی ندا: اصلاح‌طلبان ما را تنها گذاشتند

سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، درباره برنامه‌های حزب در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: حزب ندای ایرانیان، برشی از جامعه است و یک حزب از بالا به پایین نیست که امکان این را داشته باشد تصمیمی را تنها در شورای مرکزی بگیرد و اجرا کند. این حزب، کاملا از پایین به بالا شکل گرفته و این موضوع، فرصت‌ها و امکانات زیادی را برای حزب به وجود آورده و در عین حال، محدودیت‌هایی در تصمیم‌گیری ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای حزب ندای ایرانیان هم مانند جامعه است و نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی در حزب وجود دارد، افزود: در حال حاضر، در حزب گفت‌وگوهای جدی در جریان است و تا به جمع‌بندی قطعی برسیم، زمان نیاز داریم. بخشی از عدم قطعیت ما در تصمیم‌گیری، به شرایط بیرونی حزب و به تصمیمات حاکمیت بستگی دارد. ‌ دیدگاه‌های مختلف در حزب، استدلال‌هایی می‌آورند که بخشی به پیش‌بینی آن‌ها از شرایط عمومی کشور است. باید منتظر ماند و بعد تصمیم‌گیری کرد. ‌

نورمحمدی با یادآوری اینکه تاکنون تنها در ۲ مورد در حزب ندا جمع‌بندی صورت گرفته است؛ توضیح داد: نخست اینکه نباید فرصت پیش‌ ثبت‌نام را از دست می‌دادیم زیرا تحلیل ما این بود که حضور در پیش ثبت‌نام باعث می‌شود که امکان مانور در آینده را از دست ندهیم. در حالی که با عدم ثبت نام عملا بازی انتخابات را در همین مرحله به پایان می‌رساندیم. هر دو دیدگاه در حزب معتقد بودند که باید ثبت‌نام را انجام داد و بعد از آن شرایط را سنجید، اقدامات مقتضی را انجام داد و در نهایت تصمیم‌گیری کرد.

وی اضافه کرد: دومین مسأله مورد اجماع در حزب ندای ایرانیان، این موضوع است که در شرایط فعلی، برای تغییرات جدی در سیاست‌ها و رویه‌ها، مردم و مسئولان آمادگی چندانی ندارند که البته با لحاظ برخی مولفه‌ها می‌توان در آینده این آمادگی را ایجاد کرد.

نورمحمدی گفت: مسئولان باید شرایط را برای یک انتخابات پرشور و موثر فراهم کنند همچنین از هر اقدامی که این فضا را در سطح اجتماعی متاثر می‌کند، پرهیز شود.

تلاش «ندای ایرانیان» برای حضور مردم در انتخابات

نورمحمدی با بیان اینکه جامعه نیاز به دلجویی دارد، تصریح کرد: جامعه نیاز به این اطمینان دارد که نظراتش دیده می‌شود و برای اصلاح شرایط، اقدامات موثر صورت خواهد پذیرفت. فراموش نکنیم مسئولان با شروع حوادث سال گذشته از لزوم شنیدن صدای معترضان گفتند اما این روند به مرور تغییر کرد.

وی افزود: در حزب ندای ایرانیان، در تلاش هستیم به اشکال مختلف، این نظرات را یادآوری کنیم تا زمینه برای حضور مردم فراهم شود.

نورمحمدی با اشاره به برنامه حزب ندا برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب درباره انتخابات تاکید کرد: حزب ندای ایرانیان، جزو معدود گروه‌هایی است که به دنبال تحقق این خواسته رهبر انقلاب است. می‌خواهیم تلاش کنیم با تغییرات در سیاست‌های کلان و گفت‌وگو با مردم، این دغدغه تحقق پیدا کند.

وی با طرح این ادعا که برخی به دنبال مشارکت پایین و کم‌رمق هستند، مدعی شد که منافع برخی جریان‌ها در مشارکت پایین است، چون در مشارکت بالا پیروز انتخابات نخواهند بود.

مجلسی می‌خواهیم که صدای همه مردم باشد

نورمحمدی در این ارتباط با انتقاد از اظهارات اخیر برخی چهره‌های سیاسی گفت: برخی جریان‌های سیاسی می‌خواهند مجلس شورای اسلامی نماینده‌ای از اطرافیان خودشان باشد اما ما مجلسی می‌خواهیم که صدای همه مردم باشد و دیدگاه‌های مختلف در آن بازتاب پیدا کند. وقتی چنین مجلسی شکل بگیرد از اتفاقات تلخی مانند حوادث سال گذشته هم پیشگیری می‌شود.

این فعال سیاسی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: رهبری در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از مسئولان خواستند که درباره برخی اتفاقات جبران صورت بگیرد که در این مورد، اطلاع‌رسانی لازم درباره اجرای این فرمان انجام نشد.

وی درباره رویکرد حزب ندای ایرانیان در قبال انتخابات مجلس، گفت: آرزوی ما، زمینه‌سازی برای مشارکت تام همه جریانات سیاسی و تشکیل مجلسی است که بتواند همه مردم ایران را نمایندگی کند.

اصلاح‌طلبان ما را تنها گذاشتند

نورمحمدی با بیان اینکه ایده‌آل ما، مجلسی با مشارکت بالای همه مردم است که اقتدار ملی را به دنبال بیاورد، تاکید کرد: اما بخش‌هایی از مسئولان مانع تحقق این هدف هستند. برای همین انتخابات امسال برای حزب ندای ایرانیان فقط در روز رأی‌گیری و معرفی کاندیداها نیست. کنشگری قبل از انتخابات و رایزنی‌ها بسیار از روز انتخابات مهم‌تر است.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: همین الان حزب ندا وارد کارزار انتخابات شده و همزمان در دو جبهه با براندازان خارجی و کسانی که در داخل کشور به دنبال کاهش مشارکت هستند، در حال جنگ است.

وی تاکید کرد: دوستان اصلاح‌طلب ما را تنها گذاشتند، اما این چیزی از وظیفه ما کم نخواهد کرد. باید تلاش کنیم زمینه انتخابات برای مجلسی که همه شهروندان را نمایندگی کند، فراهم کنیم.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها