خبرسازی دروغ ضدانقلاب

کد خبر: 1242107

خبر دستگیری پدر و مادر جواد روحی که توسط برخی سایت های ضداتقلاب منتشر شده، کذب بوده و آنها به همراه برخی از دوستان و آشنایانشان در مراسم تدفین پسر خود در یکی از روستاهای اطراف آمل شرکت داشتند.

خبرسازی دروغ ضدانقلاب

خبر دستگیری پدر و مادر جواد روحی که توسط برخی سایت های ضداتقلاب منتشر شده، کذب بوده و آنها به همراه برخی از دوستان و آشنایانشان در مراسم تدفین پسر خود در یکی از روستاهای اطراف آمل شرکت داشتند.

در پی فوت جواد روحی یکی از زندانیان حاضر در زندان نوشهر که به علت تشنج در بیمارستان شهید بهشتی این شهر درگذشت، برخی سایت های ضدانقلاب با انتشار اخبار کذب در این باره از دستگیری پدر و مادر او  خبر دادند.

بنا بر اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم، خبر دستگیری پدر و مادر جواد روحی کذب بوده و آنها به همراه برخی از دوستان و آشنایانشان در مراسم تدفین پسر خود در یکی از روستاهای اطراف آمل شرکت داشتند.

بنا بر این گزارش، در مراسم تدفین جواد روحی، تعداد معدودی قصد سردادن شعارهای ساختارشکن برای ایجاد درگیری داشتند که پدر و مادر وی مانع آنها شدند.

 جواد روحی یکی از زندانیان محکوم به اعدام در زندان نوشهر بود که  در ساعت 3:45 بامداد پنج‎شنبه، 9 شهریور به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد و علی رغم اقدامات پزشکی، فوت کرد.

به گزارش روابط عمومی زندان‌نوشهر، درباره فوت جواد روحی دستور قضایی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سئوال کرده‌اند.

با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و دارو‌های وی مستندسازی شود.

جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم‎شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه‎گیری اقدام شده است.

جواد روحی با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود و پرونده وی در حال رسیدگی بود./تسنیم

 جواد روحی به چه علت در زندان بود؟/ از تخریب اموال عمومی و لیدری اغتشاشات تا هتک حرمت قرآن کریم

جواد روحی در ساماندهی اغتشاشات سال گذشته در شهرستان نوشهر حضور داشته و به عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش کرده بود.

 ‎جواد روحی در ساماندهی اغتشاشات سال گذشته در شهرستان نوشهر حضور داشته و به عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش کرده بود.

‎ در حوادث و اغتشاشات شهرستان نوشهر در سال گذشته که جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشاگران و افراد حاضر در تجمع را برعهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرد، متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی از ماموران تامین امنیت نیز مجروح شدند.

‎روحی در حمله اغتشاشگران به اماکن دولتی، نظامی، بانک‌ها و شهرداری حضور داشته و به اتفاق چند نفر وارد مقر راهنمایی رانندگی در مرکز شهر شده و لوازم موجود در آن را به بیرون پرتاب و به این موضوع که مقر را تخریب و به آتش کشیده، اقرار کرده است.

‎جواد روحی صراحتا نسبت به اقدامات خود و نقش آفرینی جدی در اغتشاشات اعتراف کرده و حادثه را اینگونه شرح داده است: «چند روز قبل از اغتشاشات از شهرستان آمل به نوشهر آمدم. در روز 20 آذرماه 1401 متوجه شدم جمعیت به سمت میدان آزادی نوشهر می‌آیند. در آن لحظه من داخل مغازه موبایل فروشی بودم که به جمع پیوستم.»

‎وی در ادامه می گوید: «یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم».

‎جواد روحی درباره آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفته است: «به اتفاق چند نفر وارد مقر مامورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر ماموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.»

‎جواد روحی با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود که در پی فرجام‌خواهی متهم، رای دادگاه بدوی نقض و به شعبه هم‌عرض ارجاع شده و در حال رسیدگی بود.

‎براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر، جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد، ساعت ۳:۴۵ بامداد پنج‎شنبه، ۹ شهریور، در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد.

‎پس از انتقال جواد روحی به بیمارستان  با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها