«روحی» پروژه کشته سازی جدید رسانه‌های معاند

کد خبر: 1242237

روز گذشته فوت یک زندانی سرخط خبر رسانه های معاند قرار گرفت، زندانی که کلکسیون اتهامات انتسابی لیدر اغتشاشات نوشهر را داشت و در حکم بدوی به اعدام محکوم شده بود.

«روحی» پروژه کشته سازی جدید رسانه‌های معاند

«جواد روحی» نامی آشنا که از زمان دستگیری او در اغتشاشات سال گذشته، صدور رای دادگاه او حالا فوت وی، سرخط رسانه‌های معاند است. 

 «روحی» که با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد، ساعت ۳:۴۵ بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد. پس از انتقال جواد‌ روحی به بیمارستان متأسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد فوت می‌کند.

پروژه کشته سازی مرحوم روحی از روز گذشته در ساعات اولیه فوت او آغاز شد، رسانه‌های معاند همزمان با انتشار تصاویر این فرد به دنبال فضاسازی بودند، در این زمینه ادعاهایی نیز در فضای مجازی منتشر شد که این فرد به جرم رقصیدن در خیابان بازداشت و محاکمه شده است و سپس با همین عنوان اتهامی به اعدام محکوم می‌شود!

این درحالی است که بررسی پرونده روحی نشان می‌دهد براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش.

«روحی» در حمله به اماکن دولتی، نظامی، بانک‌ها و شهرداری حضور داشته و به اتفاق چند نفر وارد مقر راهنمایی رانندگی در مرکز شهر شده و لوازم موجود در آن را به بیرون پرتاب و سپس به این موضوع که مقر را تخریب و به آتش کشیده، اقرار کرده است.

قرآن سوزی در وسط میدان شهر

جواد روحی صراحتا نسبت به اقدامات خود و نقش آفرینی جدی در اغتشاشات اعتراف کرده و حادثه را اینگونه شرح داده است: چند روز قبل از اغتشاشات از شهرستان آمل به نوشهر آمدم. در روز 20 آذرماه 1401 متوجه شدم جمعیت به سمت میدان آزادی نوشهر می‌آیند. در آن لحظه من داخل مغازه موبایل فروشی بودم که به جمع پیوستم.

یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم. جواد روحی درباره آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفته است: به اتفاق چند نفر وارد مقر مامورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر ماموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.

اقداماتی که جان 5 نفر را گرفت

براساس این گزارش، در حوادث و اغتشاشات شهرستان نوشهر که جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشاگران و افراد حاضر در تجمع را برعهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرده است، متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی از ماموران تامین امنیت نیز مجروح شده‌اند.

اتهام افساد فی الارض و صدور حکم اولیه اعدام

حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در همین راستا از برگزاری جلسات دادگاه واخذ دفاعیات متهم و وکیل وی خبر داد و گفت: جواد روحی به اتهام افساد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است.

متهم جواد روحی در دادگاه اولیه به اتهام افساد فی الارض و محاربه به اعدام محکوم شد، اما پس از فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور، رای دادگاه نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض ارجاع شد.

متهم در مرحله دادسرا و دادگاه وکیل معرفی نکرد

رئیس کل دادگستری استان مازندران بیان کرد: برای جواد روحی به دلیل عدم معرفی وکیل در مرحله دادسرا و دادگاه، وکیل تسخیری انتخاب شد که این وکیل در دادگاه دفاعیات کاملی از موکلش انجام داد. متهم جواد روحی در مرحله تجدید نظرخواهی وکیل تعیینی به دادگاه معرفی کرده است.

علت فوت جواد روحی از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود

بر اساس اعلام روابط عمومی زندان ‌نوشهر درباره فوت جواد روحی دستور قضائی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سوال کرده‌اند. با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و داروهای وی مستندسازی شود. جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه گیری اقدام شده است.

تصویری از روحی در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده که این تصویر مرتبط به بستری شدن اخیر وی در بیمارستان است که منجر به فوت متهم شد. این در حالی است که تصویر منتشر شده هرچند متعلق به جواد روحی است، اما عکسی قدیمی و مربوط به زمان قبل از بازداشت این فرد و خارج از زندان است.

تصاویر لباس شخصی وی هم گویای همین موضوع است. طبق اعلام بهداری زندان، روحی قبل از بازداشت و ورود به زندان در سال‌های گذشته چند بار سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است.

 طبق اعلام بهداری زندان، روحی قبل از بازداشت و ورود به زندان در سال‌های گذشته چند بار سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است. در همین رابطه نیز وکیل جواد روحی در تاریخ ۳۰ بهمن سال گذشته در گفتگو با روزنامه شرق بیان کرده که «موکلم به دلیل بیماری اعصاب و روان قرص مصرف می‌کرد»

توضیحات بهداری زندان نوشهر درباره جواد روحی

بهداری زندان نوشهر همچنین اعلام کرده: جواد‌ روحی به علت اعتیاد سابقه مصرف متادون با‌ تجویز پزشک را داشته است که البته طی ماه‌های اخیر در تلاش برای ترک متادون و پایین آوردن مقدار مصرف خود بوده است. بررسی پرونده پزشکی مرحوم‌ روحی نشان می‌دهد وی در طی سال‌های مختلف قبل از بازداشت سابقه تشنج و ‌بستری در بیمارستان داشته است.

سوابق پزشکی روحی در پرونده

جواد روحی قبل از بازداشت، چندین نوبت با سابقه تشنج در بیمارستان بستری شده است. در اولین مورد جواد روحی در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۵ به علت کاهش سطح هوشیاری به دنبال تشنج در بیمارستان بستری می‌شود.

در نمونه‌ای دیگر در تاریخ ۱۰ آبان سال ۹۶ وی با سابقه تشنج در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان آمل بستری می‌شود. سابقه بعدی روحی در تشنج و بستری در مرکز درمانی به سال ۹۹ برمی‌گردد. جواد روحی در ۲۲ بهمن سال ۹۹ در پی مسمومیت با ترامادول و در پی آن تشنج، در بیمارستان بستری شده است.

در تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۰ جواد روحی برای درمان بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کند و در سوابق بیماری و دارویی اعلام شده از سوی خود و خانواده‌اش عنوان شده وی سابقه تشنج داشته است.

همچنین مرحوم روحی در سابقه پزشکی و شرح حال خود در بیمارستان اقدام به خودکشی را عنوان کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها