دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

خود ملت پنداری اصلاح طلبان

کد خبر: 1242416

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

خود ملت پنداری اصلاح طلبان

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان: شما که به‌اندازه آرای باطله هم اعتبار نداشتید دم از ملت می‌زنید!

مهدی کروبی در تازه‌ترین موضع خود مجددا اوضاع کشور را تیره و تار جلوه داده و نهادهای قانونی را زیر سوال برده است.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: روزنامه اعتماد اشاره‌ای به پیام یکی از سران فتنه 88 به کنگره حزب اعتماد ملی داشته است. یکی از سران فتنه در این پیام عنوان کرده: «در جمهوری اسلامی قرار نبود چنین اتفاقی بیفتد اما در عمل امروز یک حزب واحد بر کشور حکومت می‌کند که در غیاب ملت با کمک آرای باطله و در رقابت با آن مجلس و دولت را علاوه‌بر نهادهای انتصابی به دست آورده است و زیر سایه رئیس مادام‌العمر شورای نگهبان هر روز جریانی را از قطار انقلاب پیاده می‌کند.» سخنان این فتنه‌گر به قدری بی‌پایه است که ارزش جواب نیز ندارد و باید آن را صرفا به چشم یک عقده‌گشایی سیاسی و تلاش برای خودنمایی و دیده شدن در محافل سیاسی دید. وی در حالی دم از حضور «ملت» می‌زند که در پرمشارکت‌ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی حاضر به پذیرفتن رای مردم نشد و زیر صندوق رای زد. از خنده‌دارترین قسمت این اظهارات ‌اشاره وی به آرا باطله هست. آن‌هم در حالی که خود این فرد در سال 1388 درحد آرا باطله نیز اعتباری در میان مردم کسب نکرد!

 

جام جم مطرح کرد: درگذشت جواد روحی دستمایه بازی ضد انقلاب

در مسیر غیراعلامی ناآرام‌سازی ایران جریان‌های برانداز از هر موضوعی برای بسترسازی اجرای توطئه‌های خود علیه ایران استفاده می‌کنند حتی اگر آن موضوع مربوط به مرگ یک انسان باشد. در روزهای اخیر درگذشت جواد روحی یکی از مصادیق این بهره‌برداری غیرانسانی براندازان و ضدانقلاب بود.

روزنامه جام جم در بین رابطه نوشته: خط خبری رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی فارسی، رادیوفردا، اینترنشنال و... جملگی بر مبنای تبدیل این مسأله به یک نقطه‌عطف در اغتشاشات است. رویکرد اخیر رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب در قبال مرگ جواد روحی را نمی‌توان محصول یک رویکرد مستقل خبری دانست، بلکه باید آن را متغیری وابسته به یک فرامتن غیراعلامی تلقی کرد که همان ناآرام‌سازی ایران است. در تکنیک رسانه‌ای «روایت اول» رسانه‌های غربی و ضدانقلاب در تصویرسازی دروغین و گمراه‌کننده اولیه خود نسبت به مرگ جواد روحی، مدعی شدند نامبرده صرفا به‌دلیل رقصیدن در خیابان، یک‌سال در زندان به‌سر می‌برده و برای وی حکم اعدام صادر شده است! هدف آنها از این دروغ‌پردازی و سانسور اقداماتی مانند اهانت به قرآن‌کریم توسط جواد روحی در جریان اغتشاشات سال گذشته، خلق تصویری تزیین‌شده و دروغین با هدف تحریک افکارعمومی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. نباید فراموش کرد که جنگ شناختی دشمنان علیه انقلاب اسلامی، برمبنای خلق تصاویر و تکانه‌های ناگهانی و دروغین صورت می‌گیرد. شناخت ماهیت این بازی نخ‌نما به مخاطبان امکان می‌دهد تا ضمن درک دقیقی از آن، در دام طراحان و سازندگانش گرفتار نشوند.

 

جوان عنوان کرد: کاسبی عروس شاه مخلوع از براندازان

گویا برخی افراد بسیار بیش از آنچه که تصور می‌شد از کنار ناآرامی‌های سال گذشته مشغول افزایش اندوخته خود هستند و کیسه‌ای که بدین منظور دوخته‌اند هنوز به اندازه‌ای که برایش نقشه کشیده‌اند پر نشده است.

روزنامه جوان در این راستا گزارش داده: یاسمین پهلوی از آغاز آشوب‌های سال گذشته در ایران کوشیده در کنار همسرش، بخشی از فضای براندازی را که شامل سلطنت‌طلب‌هاست، لیدری کند. در آستانه سالگرد وقایع پاییز پارسال در ایران، او قرار است یک تور سخنرانی برپا کند. تبلیغات انجام شده برای این تور سخنرانی نشان می‌دهد که این مراسم‌ها برای یاسمین پهلوی آورده‌های مالی بسیاری دارد، زیرا برای حضور در سخنرانی‌های او باید بلیت خریداری شود! براین اساس بلیت عادی ۱۵۰ دلار و وی‌آی‌پی ۲۵۰ دلار است و اگر کسی بخواهد کنار او بنشیند باید ۴۵۶ دلار پرداخت کند. صرف ناهار با یاسمین پهلوی نیز ۲۵۰ دلار هزینه برمی‌دارد و البته علاوه براین باید هدیه‌ای هم برای همسر شازده به‌همراه داشته باشند! کاسبی از مسیر ژست مبارزه با جمهوری اسلامی کاری است که چهره‌های شناخته شده براندازان در آن سابقه دارند. از خرید خانه چند میلیون دلاری مصی علی نژاد در امریکا تا گرفتن پناهندگی امریکا از سوی علی کریمی، تا جمع آوری کمک‌های مالی و ریختن پول‌ها به حساب شخصی از سوی علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد بخشی از همین کاسبی‌هاست.

 

دنیای اقتصاد: قیمت خودرو تغییر می‌کند؟

دیگر عادی شده که قیمت خودروهای داخلی بدون آنکه کیفیتشان بالا رود، تغییر کند. این در شرایطی است که روند واردات خودرو نیز به‌صورتی نیست که بر بازار خودرو تاثیر خاصی بگذارد.

روزنامه دنیای اقتصاد در این رابطه گزارش داده: پس از گذشت سه ماه از آخرین قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، حالا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی اسناد و مدارک مالی سال۱۴۰۱ خودروسازان، نوبت افزایش قیمت محصولات خودرویی را تایید و درخواست قیمت‌گذاری جدید را به شورای رقابت ارسال کرده است. رشد قیمتی در اردیبهشت‌ماه بر اساس صورت‌های مالی سال۱۴۰۰ بوده که اعتراض خودروسازان را به همراه داشت. افزایش قیمت احتمالی بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ خودروسازان است. طبق دستور‌العمل شورای رقابت‌، این شورا می‌تواند هر سه ماه یک بار نسبت به قیمت‌گذاری جدید محصولات خودرویی اقدام کند. با توجه به اینکه پیش از این مقامات ارشد دولت در این مورد ورود کرده بودند، باید دید که آیا این بار نیز سعی در وتوی قیمتی خودرو خواهند داشت یا خیر. البته با توجه به اینکه بار قبل هم مخالف با اصلاح یک‌باره بود احتمال چنین اتفاقی کم به نظر می‌رسد.

 

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها