امیرعبداللهیان: شاخص‌ترین الگوی مبارزاتی رئیسعلی دلواری بصیرت بود

کد خبر: 1242444

وزیر امور خارجه در پیامی تاکید کرد: شاخص ترین الگوهای مبارزاتی شهید رئیسعلی دلواری را می توان دشمن شناسی، بصیرت، استقامت و پایداری در مسیر حق دانست.

امیرعبداللهیان: شاخص‌ترین الگوی مبارزاتی رئیسعلی دلواری بصیرت بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای کنگره بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم غیور استان بوشهر

خواهران و برادران عزیز

ابتدا ضروری می دانم که از برگزارکنندگان این همایش با اهمیت صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

سالروز گرامیداشت مقام شهید رئیسعلی دلواری که در تقویم ملی ما روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده، فرصت مناسبی برای شناخت عمیق‌تر نسبت به خوی اشغالگری برخی قدرت‌های استعمارگر طی حدود ۱۵۰ سال گذشته است.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در تکریم شهید رئیسعلی دلواری می‌فرمایند: " (ایشان) رئیسعلیِ ملت ایران است؛ اگر چه متعلق به دلوار است. اگر رئیسعلی ها در غربت به شهادت نمی‌رسیدند، امروز ملت ایران به این عظمت نمی‌رسید".

تعمق در تعابیر و تشبیهاتی که معظم له پیرامون شخصیت والای شهید رئیسعلی دلواری در بیانات خود داشته اند، گویای توجه ویژه نسبت به شهید رئیس علی دلواری است. تعبیر گرانقدر و گرانسنگ "رئیس علی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس" از سوی رهبر معظم در رثای ایشان، در واقع نوعی الگو سازی برای نسل کنونی کشور قلمداد می‌گردد.

شاید بتوان شاخص ترین الگوهای مبارزاتی این شهید را دشمن شناسی، بصیرت، استقامت و پایداری در مسیر حق دانست.

بی تردید با درک رفتارشناسی انگلیس در قبال ایران و جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌توان دریافت که قیام دلیران تنگستان به رهبری رئیسعلی دلواری به عنوان یک قهرمان با بصیرت دینی و میهن دوست که بیرق مبارزه و جهاد ضد اشغالگری علیه انگلیس متجاوز را در جنوب ایران زمین برافراشت، بسیار ستودنی است.

یقین دارم این مجاهدت هرگز از ذهن و خاطره جمعی ملت ایران پاک نخواهد شد و البته مسیر درخشان این شهید بزرگ، با صلابت و استحکام دنبال خواهد گردید.

امیدوارم ذکر رشادت‌ها و ارج نهادن ایثارها و جانفشانی‌های قهرمانان ملی این مرز و بوم که وظیفه همگان می‌باشد، عزم همه ما و آحاد ملت بزرگ ایران را در ادامه راه استقلال و اعتلای کشور، مصمم‌تر از قبل نماید.

در پایان، بار دیگر از تمامی دست اندرکاران و برگزارکنندگان این همایش ملی، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

مجدداً به روح پر فتوح مجاهدان راه آزادی و استقلال، شهدای راه عزت، ارزش‌های الهی و سربلندی و اعتلای ایران عزیز و بویژه شهید عزیز قاسم سلیمانی ادای احترام می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها