وزیر خارجه کویت: در تلاش برای حل مشکلات مرزی با ایران و عراق هستیم

کد خبر: 1242648

سالم الصباح، حل مسائل مرزی با ایران و عراق را یکی از اهداف چهارگانه وزارت خارجه کویت دانست و بر ضرورت حل‌وفصل این امر تاکید کرد.

 وزیر خارجه کویت: در تلاش برای حل مشکلات مرزی با ایران و عراق هستیم

«سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه کویتی «الرأی» در خصوص مسائل مختلفی که دستگاه دیپلماسی این کشور با آن مواجه است، از جمله پرونده‌های اصلی روز میز وزارت خارجه این کشور و میزان آمادگی آن برای تحرکات بین‌المللی و تغییراتی که جهان شاهد آن است، توضیح داد.

وی در پاسخ به این سوال که پرونده‌های اصلی روی میز وزاخا خارجه گفت: ما در سیاست خارجی خود چهار هدف داریم که روزانه روی آن کار می‌کنیم، هدف اول تامین امنیت کویت که هدفی والاست. هدف دوم تلاش برای تامین ثبات در منطقه است. ما به عنوان کشور کوچکی که در این منطقه زندگی می کنیم، امنیت و ثبات منطقه برای ما به میزان زیادی اهمیت دارد. هدف سوم ما حل مشکلات مرزی با همسایگانمان بویژه ایران و عراق است. این دو پرونده برای رهبری سیاسی ما از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا یکی از ارکان حسن همجواری حل مشکلات باقی مانده است و ما با عراق و ایران در تلاشیم تا مسائل مرزی خود را حل‌و‌فصل کنیم.

وزیر خارجه کویت، هدف چهارم را تقویت روابط و ائتلاف با کشورهای جهان و تحکیم دوستی‌ها و ائتلاف‌ها دانست.

سالم الصباح در پاسخ به سوالی درباره میزان آمادگی کویت برای تحرکات بین‌المللی و تغییراتی که جهان شاهد آن است و نیز فعالیت دیپلماسی کویت در این خصوص گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که دیپلماسی کویت با قدرت آماده رویارویی با تمام چالش‌هایی است که جهان شاهد آن است.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که دنیای امروز ما شاهد تغییرات عمده ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی است. قدرت‌های بزرگ، امروز درگیر یک درگیری نظامی غیرمستقیم بین قدرت‌های بزرگ در اروپا و به طور خاص در اوکراین و یک درگیری اقتصادی بین قدرت‌های بزرگ بین غرب و چین هستند. این درگیری ما را به عنوان یک کشور کوچک در این جهان بسیار نگران می‌کند و ما آن را از نزدیک دنبال و تلاش می‌کنیم تا حد امکان با آن مقابله کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کویت توضیح داد: در مورد جهان چندقطبی صحبت می‌شود.. صحنه بین المللی امروز روشن نیست و مشخص نیست که به کدام سو می ‌رود. آیا این صحنه با در نظرگرفتن کشورهای قوی منطقه‌ای که نه تنها در منطقه ما بلکه در سراسر جهان قدرت دارند،  به سمت چند قطبی خواهد رفت؟ چرا که این روزها صحنه بین المللی پویا است.

وی افزود: ما به عنوان یک کشور کوچک، چگونه با این تغییرات کنار بیاییم؟

در حال تکمیل...

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها