دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

خط آشوب

کد خبر: 1243616

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

خط آشوب

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان: با جمع شدن کاسه و کوزه‌ رسانه‌نماهای داخلی، کاسه و کوزه سعودی اینترنشنال‌ها و رادیو فردا‌ها هم جمع خواهد شد

رویکرد هر یک از رسانه‌های داخلی بسته به گروه و جریانی که به آن تعلق دارند به مسائل مختلف کشور متفاوت است‌.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: در برنامه‌های خبری ماهواره خبر مثبت در‌باره ایران منتشر نشد. مثل مگسی که دنبال نجاست و سیاهی می‌گردد. متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی دقیقا همین کارکرد را دارند. منتهی در پوشش «آسیب‌شناسی» است که مدام در حال پمپاژ اخبار و تحلیل‌های سیاهند. در سیاه‌نمایی چنین رسانه نماهایی همین بس که، با جمع شدن کاسه و کوزه‌شان، یقین بدانید، کاسه و کوزه سعودی اینترنشنال‌ها و رادیو فردا‌ها هم جمع خواهد شد. چرا که منبع تحلیل‌ها و گزارش‌های «آنها»، همین اخبار کذب «اینها»ست. در این کشور تا دلتان بخواهد از این رسانه‌های حق‌العمل‌کار فعالند و به‌راحتی آب خوردن، مشغول خبر‌سازی و سیاه‌نمایی علیه نظامند و از همین نظام هم آگهی‌های آنچنانی می‌گیرند! هیچ کشوری وجود چنین کاسبان وطن فروشی را تحمل نمی‌کند می‌توانید به قوانین رسانه‌ای آنها سری بزنید. هیچ کشوری به چنین حق‌العملکارهایی اجازه نمی‌دهد، اخبار و تحلیل‌های کذب را تحت عنوان «آزادی بیان» به خورد مردم دهند.

 

جوان: آشوب‌ها به هر نتیجه‌ای‌ برسد، نمدی برای کلاه اصلاح‌‌طلبان نخواهد ساخت

اصلاح‌طلبان در هفته گذشته پیرامون دو موضوع یکی قطع همکاری دانشگاهها با برخی اساتید و دومی سلامت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد مانور رسانه‌ای دادند.

روزنامه جوان در این باره نوشته: رمزگشایی از این تحرکات اصلاح‌طلبان در پیوند با مواضع یک‌سال گذشته آنها در حمایت آشکار از اغتشاشگران کار سخت و پیچیده‌ای نیست و شوری و افتضاح آن به‌گونه‌ای است که حتی صدای امثال آقای بهزاد نبوی را نیز درآورده است. گرچه آقای نبوی سعی دارد این چپ‌روی مریض‌گونه را به بخش خام و جوان اصلاح‌طلبان اختصاص دهد، اما مروری بر مواضع برخی پیشکسوتان و شیوخ اصلاح‌طلب، گویای وجود همین مرض چپ‌روی ناشی از چشمان لوچ است که بر نگاه و بینش سیاسی سایه انداخته و آنها را در زمره براندازان یا همراهی با براندازی قرار داده است. مواضع و تحرکات روزهای اخیر بخشی از اصلاح‌طلبان و همزمان با فراخوان براندازان و معاندان برای سالگرد مرگ خانم مهسا، گویای عود کردن مرض چپ‌روی کودکانه‌ای است که کودک سیاسی درون اصلاح‌طلبی با آلودگی به لجاجت و بدون نگاه به پیامدها، به‌دنبال کمک به تجدید آشوب‌ها و گسترش آن در راستای سیاست همیشگی فشار از پایین- چانه‌زنی از بالا برآمده است.

 

شریعتمداری: حمله بی‌سوادها به حاج سعید ما/ ارزشیابی او از معدل دانشگاه نیز فراتر بوده است

خبر تدریس سعید حدادیان در دانشگاه با واکنش‌های متعددی همراه شد. عده‌ای از این موضوع دفاع کردند و عده‌ای دیگر انتقاد را در دستور کار قرار دادند.  

مدیرمسئول روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: او دارای مدرک دکتری جامعه‌شناسی است. رئیس ‌دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با استناد به سوابق حضور وی در دانشگاه تهران اعلام کرده است که او از سال ۱۳۹۴ در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می‌کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد. عملکرد تدریسی او در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در درس تفسیر موضوعی قرآن با تعداد ۴۸ نفر دانشجو معدل ۱۸/۰۰ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۷/۲۰) و از معدل دانشکده (۱۷/۵۱) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است. ایشان تا این‌جای کار، به گواهی اسناد، از نظر علمی و ارائه دروسی که برعهده داشته است از سایر اساتید دانشکده برتر و معدل ارزشیابی او از معدل دانشگاه نیز فراتر بوده است. از این روی فقط بی‌سوادها، آن‌هم نه همه بی‌سوادها، بلکه بی‌سوادهای حسود می‌توانند با او دشمنی ورزیده و کینه‌توزی کنند! او دکتر سعید حدادیان است که برخلاف بسیاری از تازه به دوران رسیده‌های عقده‌ای که بی‌سوادی خود را زیر مدرکی که معلوم نیست چگونه کسب شده، پنهان می‌کنند، هیچ‌گاه حاضر نشده پیشوند «‌دکتر‌»، «‌عضو هیئت علمی دانشگاه‌»، «‌رزمنده دفاع مقدس‌»، «‌برادر شهید‌» و.... را به نام خود بیفزاید و همیشه ترجیح داده است که او را حاج سعید حدادیان و ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام بنامند.

 

جام جم: اپوزیسیون از شعار زن، زندگی، آزادی عبور کرده‌ است

براندازان در چندین دهه عناد با مردم ایران نوسان و اعوجاج فکری کم نداشتند اما در ماههای اخیر این ماجرا شدت بیشتری به خود گرفته است.

روزنامه جام جم درباره شرایط فعلی آنها نوشته: اپوزیسیون از شعار زن، زندگی، آزادی عبور کرده‌اند یا حداقل سلطنت‌طلبان قصد دارند این شعار تجزیه‌طلبان را بایکوت کنند کما این‌که ویدئوهای بخشی از سخنان گیلا گاملیل منتشر شد که نشان می‌دهد او تلاش دارد به رضا پهلوی بها و اعتبار دهد. مثلا او درباره رضا پهلوی در جلسه می‌گوید: «زمانی که با رضا پهلوی در مقابل دیوار اورشلیم ایستادم، احساسی به من دست داد که همان‌طور که کوروش کبیر روزی یهودیان را از بند ظلم و ستم نجات داد، حال نوبت ماست که به ایرانیان کمک کنیم تا از ظلم و ستم رها شوند.» از سوی دیگر وحید بهشتی، فعال رسانه‌ای که با اعتصاب چند روزه مقابل سفارت ایران در انگلیس به شهرت رسید، همصدا با رضا پهلوی از شعار جدید اپوزیسیون با عنوان «ما ملت کبیریم، ایرانو پس می‌گیریم» رونمایی کرد. این سخنان در حضور افرادی گفته می‌شود که پس از فروپاشی «منشور همبستگی مهسا» و اختلافات سرشبکه‌‎های اپوزیسیون، مخالف سرسخت رضا پهلوی شده بودند، به‌ویژه شبکه اینترنشنال که به‌طور کلی پهلوی و سلطنت‌طلبان را پس از اختلافات بایکوت کردند و حتی این اختلافات به فحاشی و هشتگ‌زنی علیه یکدیگر هم کشید. یک تغییر مسیر ۱۸۰درجه‌ای به دستور کارفرما صورت گرفته و اکنون پس از جلسه وزیر اطلاعات اسرائیل با مدیرمسئولان شبکه‌های معاند، شبکه اینترنشنال به‌طور ناگهانی تغییر رویه داده و از پیام رضا پهلوی حمایت و تمجید کرده است! یعنی پس از چند ماه اختلاف پیام پهلوی برای اولین‌بار در تلویزیون اینترنشنال پخش شد و به نظر می‌رسد پروژه رژیم صهیونیستی برای مسئولان رسانه‌های معاند، تمرکز دوباره بر رضا پهلوی است.

 

صبح نو عنوان کرد: خط آشوب از خیابان‌های پاریس تا تهران

روز گذشته به سفارت ایران در پاریس حمله شد. برخی این حمله را به منافقین و برخی دیگر به سلطنت‌طلب‌ها نسبت داده‌اند اما کار هرکس که باشد نشانه‌ای از وجود سناریوهای تازه‌ای برای ایجاد ناامنی است.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: این حادثه از آنجا اهمیت می‌یابد که هم‌زمان با سالگرد اغتشاشات رخ داده است. اغتشاشاتی که از قضا نقش کشورهای اروپایی و سفارتخانه‌های غربی در آن پررنگ بود و به گفته رئیس سابق پلیس اطلاعات و امنیت فراجا، ۱۱ رئیس‌جمهور و ۳۵ سفارتخانه رسما در این حوادث نقش‌آفرینی کردند. حال که در آستانه اغتشاشات، ایران در امنیت و آرامش کامل است، اپوزیسیون با حمایت کشورهای غربی سعی دارند به هر ترفند و حیله‌ای شده آتش فتنه را روشن کنند، حتی شده از خیابان‌های پاریس تا این آتش را به خیابان‌های تهران تسری دهند. این روزها تمام تلاش سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های ضدانقلاب، معطوف به ایجاد یک شوک در جامعه برای تبدیل‌کردن آن به دور جدیدی از آشوب‌ها و اغتشاشات است.

 

همشهری: بحران اخلاقی در جبهه اپوزیسیون/ برای ابتدایی‌ترین شعارهای حوزه زنان نیز صلاحیت ندارند

تاکنون زنان متعددی از رسانه‌های ضدانقلاب به‌خاطر مسائل اخلاقی از کار استعفاء و یا برکنار شده‌اند که سیما ثابت جزو جدیدترین مورد از این نوع است.

روزنامه همشهری در این باره نوشته: تکرار مسائل غیراخلاقی در شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی در وهله نخست دلالت بر این امر دارد که این بنگاه‌های به‌اصطلاح رسانه‌ای، صلاحیت اولیه حتی برای ابتدایی‌ترین شعارهای حوزه زنان را ندارند. سیما ثابت، یک عضو معمولی شبکه ایران اینترنشنال نبود. او به‌عنوان یکی از نمادهای جنبش زن، زندگی، آزادی تصویر شده بود و ادعای افرادی مشابه خانم ثابت می‌تواند مانیفیست و آرمان‌های این جنبش را تبیین کند. این اتفاق نشان داد لیدرهای تبیین‌گر یا فعالان و مبلغان اصلی رسانه‌ای این شبکه‌ها دچار چنین انحطاط‌هایی هستند. اتفاقات اخیر حکایت از آن دارد که این رسانه‌ها از منشا آلوده‌ای هستند. این موضوع نه‌تنها در ایران‌اینترنشنال، بلکه در بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا هم قابل مشاهده است. وقتی حضور انسان‌های منحط منشأ شکل‌گیری این رسانه‌ها واقع می‌شود، تشت رسوایی‌شان هم از بام می‌افتد.

 

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها