سئوال از وزیر آموزش و پرورش درباره مصوبه کنکوری

کد خبر: 1243654

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پاسخ وزیر آموزش و پرورش در دفاع از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نبود عدالت آموزشی، قانع کننده نیست؛ لذا این سئوال به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

سئوال از وزیر آموزش و پرورش درباره مصوبه کنکوری

فاطمه مقصودی ضمن تشریح طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش که در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مطرح شده است، عنوان کرد: این سئوالات که دغدغه امروز دانش آموزان و معلمان بوده از وزیر آموزش و پرورش مطرح، پاسخ وزیر استماع و نهایتا این سئوالات راهی صحن علنی مجلس خواهد شد چرا که از پاسخ‌‎های وزیر آموزش و پرورش قانع نشدم.

وی ادامه داد: نخستین سئوالم در خصوص نحوه رتبه بندی معلمان، پرداخت مطالبات سال 1400 معلمان و مشمول نشدن بازنشستگان جدید در اجرای این قانون بود که با توضیحات وزیر آموزش و پرورش همراه شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش پرداخت مطالبات رتبه‌بندی سال 1400 نیز با در نظر گرفتن منابع جدید در دستور کار قرار گرفت. همچنین در خصوص رسیدگی به اعتراضات نیز تأکید شد که تا پیش از شروع سال تحصیلی نسبت به این اعتراضات رسیدگی لازم صورت می‌گیرد. در پاسخ به این اظهارات وزیر نیز عنوان شد که ما پیش بینی می‌کنیم در پایان شهریورماه هم مجددا معلمان نسبت به رتبه بندی خود اعتراض داشته باشند.

مقصودی تصریح کرد: سئوال بعدی از وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدالت آموزش و تأثیر قطعی معدل در کنکور بود که با توجه به یکسان نبودن سطح آموزش، تجهیزات و مدارس در کشور، مصوبه  شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه به هیچ عنوان عادلانه نیست و با این روند پذیرش دانشجو باید تغییر کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: متأسفانه پاسخ وزیر و مدافعان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این سئوال، این بوده که چون یک نفر در اسفراین رتبه برتر کسب کرده پس این مصوبه عادلانه بوده که این پاسخ به هیچ عنوان قانع کننده نبوده و توهین به شعور مخاطب است.

وی تأکید کرد: ما نمایندگان مناطق محروم و مدافع موکلان خود هستیم، دانش آموزان سرمایه این کشور بوده و نباید این دانش آموزان را با ظلم و بی عدالتی سنجش کرد.

مقصودی اضافه کرد: از آموزش و پرورش خواستیم که یک تحلیل آماری دقیق از میزان پذیرفته شدگان و رتبه برتر کنکور امسال ارائه کند تا مشخص شود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چه تأثیراتی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سئوال آخر از وزیر نیز در خصوص انتصابات و دخالت در عزل و نصب‌های آموزش و پرورش و انتصاب افراد غیرمرتبط بود که پاسخ به این سئوالات نیر قانع کننده نبود./

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها