خوداتکایی ایران در ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی

کد خبر: 1243932

معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه احداث و تجهیز ایستگاه‌های جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی جز بندهای تحریمی است گفت: در زمینه ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی خود اتکا هستیم.

 خوداتکایی ایران در ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی

معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه احداث و تجهیز ایستگاه‌های جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی جز بندهای تحریمی است گفت: در زمینه ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی خود اتکا هستیم.

افشین خواجه‌فرد، معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوختگیری گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قرارگاه خاتم‌الاوصیا(عج) و صنایع هواپیماسازی ایران(هسا) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تجربه خوب ساخت تجهیزات سی‌ان‌جی  در گذشته اظهار داشت: آنچه باعث شد تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوختگیری گاز طبیعی فشرده به شرکت هواپیماسازی ایران واگذار شود، توانایی تولید کمپرسورها و تجهیزات هوایی و حوزه‌های ایمنی است.

وی با اشاره به سابقه ساخت ۸۵۰ جایگاه سوختگیری گاز طبیعی فشرده(سی‌ان‌جی) در گذشته و وقفه چند ساله در این خصوص خاطرنشان کرد: وزارت دفاع مصمم است سرریز حوزه‌های تکنیکال در صنعت دفاعی را به ‌بخش‌های کشوری و به طور خاص به صنعت نفت و گاز منتقل کند.

خواجه‌فرد با اشاره به ثروت غنی ایران در زمینه نفت و گاز تاکید کرد: باید بتوانیم این ثروت غنی را در سفره مردم راحت‌تر و دست یافتنی‌تر کنیم و امروز با کلید خوردن تجهیز ۴۰۰جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی در این مسیر گام برداشته‌ایم.

 معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان به اینکه مدیریت کلان پروژه ساخت و تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت به عهده قرارگاه خاتم الاوصیا وزارت دفاع است گفت: سعی براین است با حداقل هزینه و حداکثر بهره‌برداری فعالیت کنیم و شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های علمی و تخصصی کشور را در زنجیره تامین مدیریت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت توسط بخش خصوصی در حال اجراست افزود: وزارت دفاع به لحاظ اینکه بستر و زیرساخت‌ها را در اختیار دارد بخش‌های خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان را کنار یکدیگر جمع کرده است تا بتوانیم زنجیره تامین توسعه مناسب را افزایش دهیم و در نهایت به افزایش میزان جایگاه‌ها سوخت سی‌ان‌جی برسیم.

خواجه‌فرد با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز ایستگاه‌های جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی جز بندهای تحریمی است تصریح کرد: میزان بومی‌سازی و خودکفایی تجهیزات جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی حدود ۸۰ درصد است و ما در ساخت و تجهیز جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی خوداتکا هستیم و با اتکا به دانش فنی و تخصص داخلی می‌توانیم جایگاه‌ها را بسازیم و توسعه دهیم.

وی متذکر شد: امروز وزارت دفاع با هدف افزایش زنجیره تامین و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده است.

تفاهم‌نامه همکاری ساخت و تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوخت CNG کشور با حضور امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران امروز در شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) در اصفهان به امضا رسید./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها